Uusi Hyundai Tucson esittelee edistyksellisen dieselhybriditeknologian

• Uusi Hyundai Tucson on yhtiön ensimmäinen malli, jossa on uusi dieselmoottorin ja kevythybridin yhdistävä voimalinja.
  • Sähkömoottori tuottaa tehoa 48 V.
  • Edistyksellinen teknologia takaa niin taloudelliset kilometrit kuin maksimaalisen ajomukavuudenkin.
  • Polttoainetehokkuus paranee jopa 7 %.
  • Kevythybriditeknologia on osa Hyundai Motorin tavoitetta kehittää polttoainetaloudellisia tulevaisuuden liikkumismuotoja.
  • Tulevaisuudessa teknologia on saatavana uusiin 1,6-litran Smart Stream -dieselmoottoreihin.

Uusi Hyundai Tucson on mahdollista valita myös uudella polttoainetehokkaalla 48 V:n sähkömoottorin ja dieselmoottorin yhdistävällä kevythybridi-voimansiirrolla. Se on ensimmäinen Hyundai Motorin valmistama – ja myös yksi koko toimialan ensimmäisiä – kevythybriditeknologian automalleja. Uutuus edesauttaa Hyundai Motoria tavoitteessaan kehittää autoilun puhtaampaa tulevaisuutta. Uusi Hyundai Tucson esittelee uuden moottoriteknologian kesällä 2018. Tämä kompakti SUV on suunniteltu ja valmistettu Euroopassa ja täyttää korkeimmatkin laatuvaatimukset. Kaikki uuden Tucson-malliston moottorit täyttävät uudet Euro 6d Temp -päästöstandardit. Suosikkimalli Tucson saa myös uutta ilmettä niin sisätiloihin kuin ulkopuolelle sekä laajan valikoiman kuljettajaa avustavia mukavuus- ja turvallisuusvarusteita. Hyundai Tucson on ollut eniten myytyHyundai-malli Euroopassa vuosina 2016 ja 2017.

- Uuden kevythybriditeknologian liittäminen eniten myytyyn Hyundai-malliimme on osa Hyundai Motorin strategiaa sähköistää automallistoaan. Tulevaisuudessa puhtaampi liikkuminen on entistä useamman asiakkaamme saatavilla, kertoo Hyundai Motor Europen tuote- ja markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofmann. - Euroopan teknisen keskuksemme insinöörit ovat kehittäneet meille tämän erittäin taloudellisen teknologian. Tulevaisuudessa tämä teknologia on yhdistettävissä useampien moottoreiden kanssa osana monipuolista sähköistettyjen ratkaisujemme kokonaisuutta.

Ensimmäisen kertaa uudessa Hyundai Tucsonissa esiteltävä kevythybriditeknologia on saatavana 2,0 litran dieselmoottorin yhteydessä. MHSG-kevytbydriditeknologia avustaa polttomoottoria kiihdytyksissä ja kerää energiaa hidastamisen ja jarrutuksen aikana. Järjestelmä keventää dieselmoottorin kuormitusta kevyissä kiihdytyksissä ja lisää vääntöä voimakkaissa kiihdytyksissä.

2.0-dieselmoottori on uuden Hyundai Tucsonin tehokkain moottorivaihtoehto. Se tarjoaa tehoa 137 kW (186 hv). Tämä moottorivaihtoehto on Suomessa tarjolla nelivetoisena ja yhdistettynä uudelleen kehitettyyn 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon. Keväällä 2019 kevythybriditeknologia on saatavana myös Hyundai Tucsonin uuteen 1,6-litran Smart Stream -dieselmoottoriin. Uuden kevythybriditeknologian avulla Hyundai pyrkii vähentämään polttoaineen kulutusta ja hiilidioksidipäästöjä jopa 7 prosenttia (yhdistettynä käsivaihteistoon, NEDC-mittaustavan mukaan*).

* CO2-päästöt ja polttoaineen kulutus perustuvat WLTP-mittaustavan mukaisiin sisäisiin tavoitteisiin ja konvertoituna takaisin NEDC-mittaustavan mukaisiin arvoihin.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.

Pikafaktat

Tweettaa
Tweettaa

Lainaukset

Uuden kevythybriditeknologian liittäminen eniten myytyyn Hyundai-malliimme on osa Hyundai Motorin strategiaa sähköistää automallistoaan. Tulevaisuudessa puhtaampi liikkuminen on entistä useamman asiakkaamme saatavilla. Euroopan teknisen keskuksemme insinöörit ovat kehittäneet meille tämän erittäin taloudellisen teknologian. Tulevaisuudessa tämä teknologia on yhdistettävissä useampien moottoreiden kanssa osana monipuolista sähköistettyjen ratkaisujemme kokonaisuutta.
Andreas-Christoph Hofmann, tuote- ja markkinointijohtaja, Hyundai Motor Europe