Uusi Hyundai Tucson täysin uudella tasolla

• Uusi korkealaatuinen sisusta
  • Uusi älykäs Smart Cruise Control -järjestelmä
  • Uusi laadukas KRELL Premiun Audio -äänentoistojärjestelmä
  • Uusi seitsemän tuuman kosketusvärinäytöllinen tietoviihdejärjestelmä

Uusi Hyundai Tucson sai maailman ensi-iltansa New Yorkin kansainvälisessä autonäyttelyssä (NYAS) keväällä 2018. Maailmanlaajuisesti tärkeä Hyundai-malli Tucson on lanseerauksestaan, vuodesta 2015, lähtien ollut Euroopan myydyin Hyundai-malli.

Euroopassa suunniteltu ja valmistettu Hyundai Tucson on saanut uuden päivitetyn designin, moottorit sekä edistykselliset turvallisuus- ja mukavuusvarusteet, jotka palvelevat tämän päivän autoilijan tarpeita. Malli saa uutta ilmettä Hyundain tunnusomaisella Cascading Grill -etusäileiköllä ja tyylikkäillä uusilla täys-led-ajovaloilla. Etupuskuria on nostettu. Myös takavalot ja takapuskuri on uusittu. Yhteensä 11 ulkovärin valikoimaan saadaan kolme uutta vaihtoehtoa, Olivine grey, Stellar blue ja Champion blue. Vannevaihtoehtona saataville tulevat uudet 19 tuuman alumiinivanteet. Sisätiloiltaan Hyundai Tucsonin olemus päivittyy neljällä sisustavärivaihtoehdolla, mustalla, Sahara beigellä, Light grey -harmaalla ja Red wine -punaisella sekä laadukkaammilla verhoilumateriaaleilla. Uuden Hyundai Tucsonin varustetasot ovat Fresh, Comfort, Style ja Premium.

”Uudessa Hyundai Tucsonissa on tuttuja elementtejä uusimmista Hyundai-malleistamme, sen ilme raikastui ja ajomukavuus on nyt täysin uudella tasolla” kertoo Hyundai Motor Europen tuote- ja markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofman.

Uusia moottorivaihtoehtoja

Uuteen Hyundai Tucsoniin on tarjolla kaksi diesel- ja kaksi bensiinimoottorivaihtoehtoa. Uusi kiinnostava moottorivaihtoehto on 2,0 CRDI -kevythybridimoottori, jossa sähkömoottori on yhdistetty dieselmoottoriin. Tehoa uudessa moottoriversiossa on 137 kW (186 hv). Tämä suorituskykyinen moottori on liitetty nelivetoon ja uudelleen kehitettyyn kahdeksanvaihteiseen automaattivaihteistoon (8AT). Toinen dieselmoottorivaihtoehto on uudelleen kehitetty 1,6 CRDI kahdella vaihtoehtoisella tehoversiolla: 85 kW (115 hv) ja 100 kW (136 hv). Ensimmäinen tehoversio on tarjolla etuvetoisena kuusivaihteisella käsivaihteistolla, tehokkaampi versio seitsemänvaihteisella kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla (7DCT) etu- tai nelivetoisena.

Hyundai Tucsoniin on tarjolla myös kaksi bensiinimoottoria. Etuvetoisena tarjolla oleva 1,6 MPI kuusivaihteisella käsivaihteistolla tarjoaa tehoa 97 kW (132 hv). Tehokkaampi 1,6 T-GDI tarjoaa tehoa 130 kW (177 hv) ja on saatavilla seitsemänvaihteisen kaksoiskytkinautomaattivaihteiston (7DCT) kanssa. Tehokkaamman version yhteyteen on saatavilla etuveto tai neliveto. Kaikki Hyundai Tucsonin uudet moottorit täyttävät Euro 6c -standardin.

Mukavaa kyytiä, uusimmat turvallisuusvarusteet

Uusi Hyundai Tucson on varusteltu aiempaa monipuolisemmalla tietoviihdejärjestelmällä. Matkustusmukavuuden takaavat tarjolla oleva Krellin toimittama premium-tason äänentoistojärjestelmä ja langaton QI-standardin mukainen matkapuhelimen latausmahdollisuus. Apple CarPlay ja Android Auto -palveluita sekä Bluetooth-liitäntää tukeva uusi seitsemän tuuman kosketusvärinäyttö on vakiovarusteena Fresh-varustetasosta alkaen. Uuteen Hyundai Tucsoniin on valittavissa myös kahdeksan tuuman näytöllä varustettu navigointijärjestelmä 3D-kartoilla ja veloituksettomat reaaliaikaiset LIVE Services -palvelut seitsemäksi vuodeksi. Uuden Hyundai Tucsonin kaikkia varustetasoja voi räätälöidä mieleiseksi uusilla varustepaketeilla, joissa on tarjolla mm. navigointijärjestelmä sekä mukavuus- ja turvallisuusvarusteita.

Hyundai Tucsonissa on myös Euroopan korkeimmat auton turvallisuusstandardit täyttävät uusimmat aktiivista turvallisuutta edistävät SmartSense-järjestelmät sekä kuljettajaa avustavat järjestelmät: edessä kulkevaa liikennettä tarkkaileva ja tarvittaessa autoa jarruttava ja pysäyttävä törmäysvaroitin (FCA), kaista-avustin (LKA), kuljettajan vireystilan valvonta (DAW) sekä älykäs nopeusrajoituksen varoitus (ISLW). Turvallisuusvarusteisiin kuuluu myös ympäristön valvontajärjestelmä (SVM), jonka kamerat tarjoavat 360° näkymän peruuttaessa. Edistyksellinen mukautuva vakionopeussäädin (ASCC) lisää ajomukavuutta ja turvallisuutta säilyttäen mukautuvasti valitun nopeuden ja turvallisen etäisyyden edellä ajavaan sekä jarruttaen tarvittaessa. Näkyvyydestä Hyundai Tucsonissa on bi-led-ajovalot ja kaukovaloautomatiikka (HBA).

Uutta Hyundai Tucsonia odotetaan Suomeen syksyllä 2018. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company tarjoaa laajan autovalikoiman ja liikkuvuuspalvelut maailmanlaajuisesti yli 200 maassa ja Euroopassa 31 maassa. Hyundai Motorilla on kahdeksan tuotantolaitosta ja seitsemän muotoilu- ja kehityskeskusta, joista Euroopassa sijaitsee kaksi tehdasta, Tsekissä ja Turkissa. Euroopan yhteenlaskettu tuotantokapasiteetti on 600 000 autoa vuodessa. 85 % Euroopassa myydyistä Hyundaista on suunniteltu, kehitetty, testattu ja rakennettu Euroopassa. Vuonna 2017 Hyundai rekisteröi maailmanlaajuisesti 4,5 miljoonaa autoa, joista 523 258 Euroopassa. Hyundai työllistää yhteensä yli 110 000 henkilöä. Hyundai pyrkii vahvistamaan asemaansa ekologisen liikkumisen edelläkävijänä ja kehittää jatkuvasti tuotevalikoimaansa ajoneuvoilla, jotka auttavat rakentamaan kestävän kehityksen ratkaisuja. Hyundai esittelee Euroopan tuoreimman automalliston uusimalla vuoden 2018 aikana 90 % mallistostaan. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Suomen toiseksi suurinta automaahantuontia Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 2 713 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,3 %, mikä oikeutti rekisteröintitilaston 13. sijaan. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessawww.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.

Lainaukset

Uudessa Hyundai Tucsonissa on tuttuja elementtejä uusimmista Hyundai-malleistamme, sen ilme raikastui ja ajomukavuus on nyt täysin uudella tasolla.
Andreas-Christoph Hofman, tuote- ja markkinointijohtaja, Hyundai Motor Europe