Helsinki Bagel by WELL tehdään Nyhtökaurasta

Täysin vegetaarinen tuotevalikoima, luomua ja lähiruokaa – Hyvän olon kahvila WELL avaa ovensa Helsingin Kaivokäytävässä 2.11.

HYY Yhtymän uusi kahvilakonsepti WELL jättää hyvästit ketjukahviloiden meetvurstireissareille. Leipä- ja salaattivalikoimassa maistuvat yksinomaan kasvikset: trendikkäät kikherneet chipotlella ryyditettynä, härkäpapu, grillatut munakoiso ja paprika, avokado, pinaatti ja punajuuri.

Jalotofu, mustapaputahna, hummus, krassit sekä tuoreet yrtit tarjoillaan myös gluteenittomien leipien seurana – WELL rantauttaa Suomeen myös Euroopan metropolien hittituotteen, proteiinipikarit.

Death before decaf -luomukahvit sekä Blend me, drink me -smoothiet juomina täydentävät tarjonnan.

Helsinki Bagel by WELL

Trendikäs ja urbaani idän ja lännen kohtauspaikka – Lonely Planetin vuoden 2017 kolmanneksi parhaaksi matkailukohteeksi valittu Helsinki saa suutuntuman ja maun WELLin luomasta Helsinki Bagelista. Nyhtökaura, lehtikaali, chipotle ja seesamiöljy lyövät kättä vegaanisen low carb -bagelin täytteinä.

Mitä yhteistä on WELLillä ja Nyhtökauralla? Molemmat ovat syntyneet Helsingissä! Gold&Green Foodsin kohuttu innovaatio Nyhtökaura sai alkunsa Helsingin Yliopiston tiloissa. Helsinki Bagel on siis paitsi kaupunkimme uusi nimikkoeväs, myös tribuutti upealle helsinkiläiselle tiedeyhteisölle.

Urbaanin kaupunkiympäristön vihreä keidas

On helppo arvata, että WELL-nimen taustalla on vahva wellness-ajattelu – terveellistä ja tuoretta kasvisruokaa. Mutta nimi viittaa myös sijaintiin Kaivopihalla: tunnus ja otsikkotypografia on ammennettu Kaivopihan ikonisesta aaltotunnuksesta.

Muotokielen ohella koko kahvilatila on suunnittelutoimisto Bondin käsialaa. Lasinen julkisivu on täytetty kasvihuoneilla, joiden hyötykasveja ja yrttejä käytetään myös kahvilan tuotteissa. Sisältä kahvila on samoin karujen materiaalien, betonin ja teräksen, sekä maanläheisten sävyjen ja materiaalien yhdistelmä.

Uusi WELL avaa ovensa keskiviikkona 2.11. ajoittuen Kaivokäytävän suurremontin valmistumiseen.

Tomi Söderström, liiketoimintajohtaja, HYY Yhtymä             tomi.soderstrom@hyy.fi , 050 355 0242

Mikko Huttunen, viestintä ja markkinointi, HYY Yhtymä       mikko.huttunen@hyy.fi , 050 435 4512

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan vastuullinen varallisuudenhoitaja, joka on keskittynyt kiinteistö- ja finanssisijoituksiin sekä majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaan. Yhtymän liikevaihto vuonna 2015 oli 35 miljoonaa euroa ja liiketoiminnan tulos 5,2 miljoonaa euroa.