HYY Ravintolat Portaat luomuun -ohjelman viidennelle tasolle

HYY Ravintoloiden slogan ”Vastuullista HYY-liiketoimintaa” sai jälleen voimakkaamman kaiun, kun ravintolayritys nousi Maa- ja metsätalousministeriön rahoittaman ja EkoCentrian ylläpitämän valtakunnallisen Portaat luomuun -ohjelman asteikolla portaalle 5.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikissa ketjun 30 ravintolan keittiöissä on käytössä päivittäin 20 yksittäistä luomutuotetta. Aiemmin HYY Ravintolat on sijoittunut samalla asteikolla portaalle 4.

Portaat luomuun -kriteerit kertovat luomutuotteiden käytön osuudesta ammattikeittiöissä. Ohjelman peruslupaukset ovat luotettava ja kestävän kehityksen mukainen toiminta. Näiden lupausten lunastamiseksi ohjelma asettaa ohjelmaan liittyville ammattikeittiölle vaatimuksia ja suosituksia, jotka toimivat hyvinä seurantamittareina myös asiakkaille.

HYY Ravintoloissa käytettäviä luomutuotteita ovat muun muassa tofu (yli 7 000 kg vuodessa), kaikki hiutaleet, jauhot ja suurimot, kuivat pavut, herneet ja linssit, osa ruokaleivästä, makeat pakasteleivonnaiset, hunaja, ruokaöljy sekä kuivatut hedelmät ja pähkinät. Kaikkiaan HYY Ravintoloiden käytössä on 39 luomutuotetta.

– Asiakaskuntamme arvostaa ja edellyttää HYY Ravintoloilta vastuullisuutta ja laatua ja haluamme palvella heitä parhaalla mahdollisella tavalla. Luomutuotteiden määrän lisääminen tuotteissamme pohjautuu niin arvoihimme kuin asiakkaidemme toiveisiin, kertoo HYY Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Arja Kosonen.

– Korkea sijoitus Portaat luomuun -asteikolla tarjoaa meille oivallisen tavan viestiä valinnoistamme asiakkaillemme ja olemme siitä hyvin ilahtuneita, hän jatkaa.

Annamme mielellämme lisätietoja ja vastaamme kysymyksiinne,

Arja Kosonen, toimitusjohtaja, HYY Ravintolat, 040 765 2325, arja.kosonen@hyy.fi

Mikko Huttunen, HYY Yhtymän viestintä, 050 435 4512, mikko.huttunen@hyy.fi

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan omistama monipuolinen yritysryhmä. Toiminta koostuu kiinteistö-, sijoitus-, majoitus- ja ravintola- sekä kustannustoiminnasta. Yhtymän liikevaihto vuonna 2014 oli 34,6 miljoonaa euroa ja tulos ennen satunnaisia eriä 5,3 miljoonaa euroa.