HYY Ravintoloille Luomu SM –kultaa

HYY Ravintolat ylsi korkeimmalle palkintokorokkeelle toista kertaa käydyssä Luomu SM -kilpailussa. EkoCentrian järjestämä kilpailu oli avoin kaikille luomua käyttäville yksityisen ja julkisen sektorin ammattikeittiöille.

Kilpailussa tarkasteltiin osallistujien vuoden 2014 luomun käyttömääriä. Ravintola- ja ruokapalvelusektorin monimuotoisuus huomioiden sekä yksityisen että julkisen sektorin osallistujat mittelivät paremmuuttaan pieni , keskisuuri ja suuri toimija -sarjoissa.

HYY Ravintolat ylsi kärkisijalle Yksityinen suuri toimija -sarjassa. Luomun osuus ravintolayhtiön vuosittaisista kokonaishankinnoista on neljä prosenttia.

- Luomutuotteiden tuominen opiskelijan lautaselle on ollut kunnianhimoinen tavoitteemme ja voimme ylpeästi sanoa olevamme siinä edelläkävijöitä. Tämä voitto kertoo osaltaan onnistumisestamme ja tuntuu hyvältä, HYY Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Arja Kosonen kertoo.

HYY Ravintolat on määrätietoisesti edistänyt luomutuotteiden saatavuutta opiskelija- ja henkilöstöravintoloissaan jo usean vuoden ajan. Vuonna 2013 ravintolayhtiö liittyi Portaat luomuun –ohjelmaan, kaikki UniCafe-opiskelijaravintolat sijoittuivat tuolloin suoraan portaalle neljä. Elokuussa 2015 oli vuorossa loikka viidennelle luomuportaalle, joka edellyttää vähintään 20 luomutuotteen pysyvää käyttöä.

Luomuraaka-aineet ovat HYY Ravintoloissa vakiintuneet luonnolliseksi osaksi tarjontaa: luomua on tarjolla aamiaistuotteista lounasruokiin ja salaattipöydästä leivonnaisiin ja sämpylöihin. Tämä on luonteva osa ravintolayhtiön halua tarjota asiakkailleen laadukkaista, tuoteturvallisista ja vastuullisesti tuotetuista raaka-aineista valmistettua ruokaa.

- Töitä tehdään jatkuvan kehittämisen periaatteella yhdessä asiakkaidemme kanssa. Olemme ravintoloitsijana sikäli onnellisessa asemassa, että asiakkaamme ovat meille loistavia sparraajia ja osaavat myös arvostaa eettisesti sekä ympäristön kannalta kestävien vaihtoehtojen tarjoamista – työllämme olemme onnistuneet todistamaan, että se on mahdollista myös opiskelijalounaan tiukoissa hintaraameissa, Kosonen iloitsee.

Annamme mielellämme lisätietoja ja vastaamme kysymyksiinne,

Arja Kosonen, toimitusjohtaja, HYY Ravintolat,  arja.kosonen@hyy.fi , 040 765 2325

Mikko Huttunen, HYY Yhtymän viestintä, mikko.huttunen @hyy.fi, 050 435 4512

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan omistama monipuolinen yritysryhmä. Toiminta koostuu kiinteistö-, sijoitus-, majoitus- ja ravintola- sekä kustannustoiminnasta. Yhtymän liikevaihto vuonna 2014 oli 34,6 miljoonaa euroa ja tulos ennen satunnaisia eriä 5,3 miljoonaa euroa.