HYY Yhtymä lähtee osakkaaksi ResQ-palveluun

ResQ Club -sijoituksen ja yhteistyön tavoitteena on jakaa osapuolten kesken teknologista osaamista ja ruokahävikin vähentämiskeinoja. HYY Yhtymän ravintolatoiminnalle ruokahävikin vähentäminen on ollut tärkeä osa ympäristöjärjestelmää jo vuosia.

HYY Yhtymä on kehittänyt ravintolatoimintaansa kattavan ympäristöjärjestelmän, jonka tavoitteena on systemaattisesti pienentää liiketoiminnan aiheuttamaa ympäristökuormitusta ja ekologista jalanjälkeä. Osoituksena onnistumisesta ympäristötavoitteiden toteutuksessa ravintoloiden ruokahävikki on vähentynyt 40 % viimeisen viiden vuoden aikana.

Nyt aloitettu yhteistyö Gaudeamus Kirja & Kahvin ja ResQ-palvelun kanssa on luonnollinen jatkumo ruokahävikin torjuntakeinojen moninaistamisessa ja tukee molempien vastuullista tapaa toimia ympäristömme hyväksi.

ResQ Clubin vahvan digitaalisen osaamisen avulla UniCafe-ravintoloille avautuu mahdollisuuksia kehittää asiakaspalveluaan ja parantaa asiakaskokemusta hyödyntäen tuoreinta teknologiaa ja mobiilirajapintoja.

-          Ravintolasektoria ympäristöllisesti kestävämpään suuntaan auttava ResQ Club Oy sopii erinomaisesti HYY Yhtymän vastuullista liiketoimintaa suosivaan sijoitusstrategiaan.  Startup-sijoittaminen on meille uusi, mielenkiintoinen aluevaltaus, josta uskomme oppivamme paljon tämän yhteistyön myötä. Lisäksi tämä tarjoaa UniCafeille mahdollisuuden päästä käsiksi ResQ:n digitaaliseen osaamiseen sekä lyhyessä ajassa ravintola-alaa muuttaneisiin uusiin toimintatapoihin, kertoo HYY Yhtymän toimitusjohtaja Antti Kerppola.

HYY Yhtymän lisäksi ResQ Club Oy:n sijoituskierrokseen osallistuvat Prodeko Ventures, Cleantech Invest sekä sen sijoittajaverkostosta Tesla Motorsin hankintajohtajana toiminut Peter Carlsson ja terveellisiä elämäntapoja edistävän Itrim-palvelun perustaja Martin Anderlind.

-          Olemme erityisen innoissamme siitä, että meillä on sijoittajina HYY Yhtymän kaltainen vastuullisesti toimiva, luotettava taho sekä pääsijoittajana Cleantech Investin kaltainen ympäristöarvomme jakava ja sitoutuneesti portfolioyrityksiään kehittävä sijoitusyhtiö kanssasijoittajineen. Tämän ansiosta voimme kehittää palveluamme pitkäjänteisesti unohtamatta luonnonresurssien säästämiseen tähtäävää missiotamme. Enkelisijoittajamme Martin ja Peter tuovat mukaan korvaamatonta osaamista kasvumme tueksi. HYY Yhtymä on meille erityisen arvokas kumppani, sillä opiskelijat ovat meille tärkeä asiakassegmentti niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Lisäksi nopeassa kasvussa tuoreen talentin rekrytointi on keskeisessä roolissa, Tuure Parkkinen, ResQ Club Oy:n toimitusjohtaja toteaa.

Annamme mielellämme lisätietoja ja vastaamme kysymyksiinne,

Antti Kerppola, HYY Yhtymän toimitusjohtaja, antti.kerppola@hyy.fi, 045 353 2187

Mikko Huttunen, yhtymäviestintä, mikko.huttunen@hyy.fi, 050 435 4512

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan vastuullinen varallisuudenhoitaja, joka on keskittynyt kiinteistö- ja finanssisijoituksiin sekä majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaan. Omistajamme on opiskelija. Yhtymän liikevaihto vuonna 2015 oli 35,0 miljoonaa euroa ja tulos ennen satunnaisia eriä 5,2 miljoonaa euroa.

ResQ on tammikuussa 2016 lanseerattu hävikkiä vähentävä ruoanpelastuspalvelu. Palvelu toimii pääkaupunkiseudun lisäksi Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa, Mikkelissä, Savonlinnassa, Lahdessa ja Seinäjoella. Palvelussa on yli 17 000 rekisteröitynyttä käyttäjää sekä yli 150 tarjoajakumppania. ResQ-sovellus toimii iOS- ja Android-sovelluksilla sekä lisäksi verkkoselaimella osoitteessa: https://resq-club.com/app