HYY Yhtymä solmi mittavat tonttikaupat Vantaan Jokiniemessä

Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan varallisuudenhoitaja HYY Yhtymä on hankkinut Senaatti-kiinteistöiltä omistukseensa kuusi asuinkäyttöön kaavoitettua tonttia kehittyvältä alueelta hyvien liikenneyhteyksien ääreltä Vantaan Jokiniemestä.

Yli 6 meur kokonaisuus on merkittävä avaus Yhtymän tonttisalkkuun, jolle haetaan täydennystä vielä vuoden 2017 aikana.

Tonttien rakennushankkeesta vastaa T2H Rakennus Oy ja HYY Yhtymä solmi hankesopimuksen ohella pitkäkestoiset lunastusehdottomat maanvuokrasopimukset perustettujen asunto-osakeyhtiöiden kanssa. Juuri solmitun kaupan jatkoksi HYY Yhtymä tavoittelee tonttisalkulleen vähintään 20 meur kapasiteettia kohtuuhintaisen asumisen parissa pääkaupunkiseudulla vuoden 2017 aikana.

Sekä nyt hankittujen tonttien, että tulevien kauppakohteiden osalta pitkäjänteisenä vuokranantajana toimii HYY, Helsingin Yliopiston Ylioppilaskunta, yliopistolaissa määritetty julkisoikeudellinen yhteisö.

Annamme mielellämme lisätietoja ja vastaamme kysymyksiinne,

Antti Kerppola, toimitusjohtaja, HYY Yhtymä, antti.kerppola@hyy.fi , 045 353 2187

Mikko Huttunen, viestintä, HYY Yhtymä, mikko.huttunen@hyy.fi , 050 435 4512

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan vastuullinen varallisuudenhoitaja, joka on keskittynyt kiinteistö- ja finanssisijoituksiin sekä majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaan. Omistajiamme ovat Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan opiskelijat.

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan vastuullinen varallisuudenhoitaja, joka on keskittynyt kiinteistö- ja finanssisijoituksiin sekä majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaan. Yhtymän liikevaihto vuonna 2015 oli 35 miljoonaa euroa ja liiketoiminnan tulos 5,2 miljoonaa euroa.