HYY Yhtymän toimitusjohtaja vaihtuu

HYY Yhtymän toimitusjohtaja Mauri Laurila siirtyy uusiin tehtäviin talon ulkopuolelle 16.3.2015 alkaen. Samalla hän hakee eroa Ylioppilaskunnan talousjohtajan tehtävästä.

Laurila on toiminut HYY Yhtymän toimitusjohtajana syksystä 2011 alkaen. ”Kiitämme Mauri Laurilaa kuluneesta neljästä vuodesta HYY Yhtymän johdossa. Laurilan toimitusjohtajakaudella tuloksemme ovat kehittyneet monilla eri osa-alueilla, mikä antaa HYY Yhtymälle hyvän perustan tarkentaa ja uudistaa strategista suuntaa jatkossakin”, kommentoi HYY Yhtymän hallituksen puheenjohtaja Antti Kerppola .

Uuden toimitusjohtajan rekrytointi on käynnistynyt. HYY Yhtymän hallitus on nimittänyt väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi talousjohtaja Heikki Närhisen 16.3. alkaen.

Antti Kerppola, hallituksen puheenjohtaja

045 3532 187, antti.kerppola@hyy.fi

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan omistama monipuolinen yritysryhmä. Toiminta koostuu kiinteistöliike-, sijoitus-, majoitus- ja ravintola- sekä kustannustoiminnasta. HYY Yhtymän omistaa Helsingin yliopiston ylioppilaskunta eli HYY. HYY Yhtymän voitonjaolla rahoitetaan ylioppilaskunnan toimintaa.Yhtymän liikevaihto vuonna 2013 oli 35,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen satunnaisia eriä 3,8 miljoonaa euroa. Henkilöstöä keskimäärin vuoden 2013 aikana oli 262.