Jannica Aalto HYY Yhtymän viestintä- ja markkinointijohtajaksi

FM Jannica Aalto on nimitetty viestintä- ja markkinointijohtajaksi HYY Yhtymään 1.1.2019 alkaen. Aalto on työskennellyt aiemmin Yhtymän yhteiskuntasuhdepäällikkönä.

- On todella motivoivaa päästä kehittämään HYY Yhtymän viestintää. Viime vuonna käynnistyneet suuret hankkeet ovat erittäin mielenkiintoisia ja vieneet HYY Yhtymän uuteen tilanteeseen, jossa viestinnällä on aiempaa isompi rooli. Ravintola- ja majoitusliiketoimintamme ovat olleet jo kauan alansa edelläkävijöitä vastuullisuudessa ja yhä useampi meidän asiakkaistamme tekee kulutusvalintansa vastuullisuuden perusteella. Meillä on erinomaiset mahdollisuudet vahvistaa asiakkaillemme merkityksellisten asioiden esilletuomista viestinnässämme ja markkinoinnissamme, kuvailee Aalto.

Aalto on HYY Yhtymän johtoryhmän jäsen ja hän vastaa sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä, markkinoinnista, sidosryhmäyhteistyöstä ja yritysvastuusta. Aalto raportoi toimitusjohtaja Antti Kerppolalle.

- Olemme vaiheessa, jossa viestinnän, markkinoinnin ja brändin kehittämisen strateginen merkitys kasvaa ja vaatii meiltä uudenlaisia näkökulmia. Lyyra ja keskustan hotellihankkeemme ovat vasta alkua sille, mitä haluamme tässä kaupungissa saavuttaa. Tieteen ja talouden pääkaupunkia ei rakenneta ilman entistä aktiivisempaa vuorovaikutusta eri sidosryhmien, kuten kaupunkilaisten ja päättäjien, suuntaan. Aallon nimityksellä haluamme entisestään vahvistaa rooliamme kaupunkikehittäjänä ja vastuullisuuden edelläkävijänä, kommentoi toimitusjohtaja Antti Kerppola.

Antti Kerppola, toimitusjohtaja, 045 353 2187

Jannica Aalto, 0451347636

HYY Yhtymä vastaa Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan kiinteistö- ja finanssisijoitustoiminnasta. Olemme olleet jo 150 vuotta rakentamassa helsinkiläisille kaupunkia, jossa ihmiset ja ideat kohtaavat. Ainutlaatuinen taustamme edellyttää meiltä edelläkävijyyttä avoimuudessa ja vastuullisuudessa sekä sitoutumista Helsingin kehittämiseen. Vakavaraisena kiinteistökehittäjänä meillä on siihen mahdollisuus. Pitkäjänteisiin kehityskohteisiimme kuuluvat Kaivopihan kortteli ja sen Uusi ja Vanha ylioppilastalo Helsingin ydinkeskustassa, Domus Gaudium Kampissa, opiskelija-asunnot sekä Mechelininkatu 3D-HUB. Omistamme myös kulttuurihistoriallisesti merkittävät kohteet Jollaksessa ja Tuusulassa. Olemme parantaneet kannattavuuttamme jo kolme vuotta peräkkäin, ja investointimme ovat ennätystasolla.

Ylvan tavoitteena on kansainvälisen ja kestävän tieteen ja talouden kaupungin rakentaminen. Liiketoimintamme keskittyvät kiinteistö- ja finanssisijoituksiin sekä majoitus- ja ravintola-alaan. Omistajiamme ovat Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan opiskelijat. Ylvan liikevaihto vuonna 2018 oli 33,5 miljoonaa euroa ja liiketoiminnan tulos 5,5 miljoonaa euroa. Ylva tunnettiin 20.3.2019 asti nimellä HYY Yhtymä.

Lainaukset

Viestintä- ja markkinointijohtaja Jannica Aalto