Kulkuyhteys Kaivopihalta Asematunneliin viimeistelee suurremontin: Uudistunut Kaivokäytävä on nyt valmis

HYY Kiinteistöjen hallinnoiman Kaivotalon sekä Kaivokäytävän kasvojenkohotus on valmistunut.

Asematunnelista Kaivokäytävään johtavien liukuportaiden avautuminen viimeistelee vuonna 2015 käynnistyneen, mittavan remontin, jonka lopputulemana yksi Suomen liikennevirrallisesti merkittävimmistä kohteista palvelee sekä kauttakulkijoita että liikekiinteistöjen vuokralaisia aiempaa merkittävästi tehokkaammin.

Remontin yhteydessä paitsi Kaivokäytävä, niin myös Kaivotalo on uudistettu laajasti varsinkin kaupallisten tilojen osalta.

Kaivotalon kaksi ensimmäistä kerrosta on saneerattu kokonaan ja toinen kerros on muutettu myymälätilaksi. Kaivokäytävän laatoitus, valaistus ja lasijulkisivut on uusittu ja liiketiloja on modernisoitu lisäten samalla liiketilaa Kaivokäytävän myymälöihin.

Remontoiduissa tiloissa toimivat muun muassa Clas Ohlsonin Suomen lippulaivamyymälä, Elisa ja DNA Kauppa, Yliopiston Apteekki, HOK-Elannnon ravintoloita sekä kasvispainotteinen trendikahvila WELL.

Viikonloppuna auenneet, uudet liukuportaat Asematunnelista Kaivokäytävään palvelevat alueen läpi päivittäin kulkevia tuhansia jalankulkijoita.

– Nyt valmistuneilla muutoksilla olemme halunneet paitsi parantaa liiketilojemme houkuttelevuutta niin samalla kohentaa Helsingin ydinkeskustan kaupunkikuvaa. Nyt valmistunut suurremontti on samalla lähtölaukaus Kaivopihan kehitystyölle jatkossa, kiinteistöjohtaja Mikko Kiesiläinen HYY Yhtymästä toteaa.

Annamme mielellämme lisätietoja ja vastaamme kysymyksiinne,

Mikko Kiesiläinen, kiinteistöjohtaja, HYY Yhtymä, mikko.kiesilainen@hyy.fi, 044 505 1396

Mikko Huttunen, viestintä, HYY Yhtymä, mikko.huttunen@hyy.fi, 050 435 4512

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan vastuullinen varallisuudenhoitaja, joka on keskittynyt kiinteistö- ja finanssisijoituksiin sekä majoitus- ja ravintola-alan liiketoimintaan. Omistajiamme ovat Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan opiskelijat.