Opiskelijat lähimaksamisen eturintamassa

HYY Ravintolat on ensimmäisten yritysten joukossa ottanut lähimaksamisen käyttöön UniCafe-opiskelijaravintoloissa. Uusi maksutapa laajenee kaikkiin ketjun 26:een ravintolaan lokakuun aikana.

Lähimaksamisominaisuuden avulla alle 25 euron ostoksia voidaan maksaa ilman tunnuslukua asettamalla maksukortti tai -tarra maksupäätteen kylkeen. Maksutapa on mahdollinen millä tahansa uudella pankkikortilla, jossa on lähimaksuominaisuus.

HYY Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Arja Kosonen toivoo uuden maksutavan tuovan ennen kaikkea helpotusta asiakkaiden arkeen.

- Odotamme lähimaksamisen sujuvoittavan maksutapahtumaa ja nopeuttavan merkittävästi jonojen etenemistä erityisesti lounasaikaan. Näin vapautamme enemmän aikaa itse ruokailuun, hän kertoo.

Opiskelijoille luontevin maksuväline lähimaksamisessa on maksuominaisuudella varustettu opiskelijakortti tai Lyyra-tarra. Nämä toimivat prepaid- eli latausperiaatteella: tehdyt maksut veloitetaan Elisa Lompakko -palvelusta, johon ladataan rahaa etukäteen.

Elisa lompakko -palvelun tuottaa Elisa Rahoitus Oy, jossa lähimaksamisen edut juuri lounasruokailua ajatellen nähdään merkittävinä.

- Lähimaksaminen nopeuttaa maksamista verrattuna sirukortilla maksamiseen, jossa pyydetään pin-koodi, sekä käteisellä maksamiseen, jossa vaihtorahan käsittely vie aikaa. Maksuominaisuudella varustetulla opiskelijakortilla ja Lyyra-tarralla maksettaessa etuna on myös se, että maksaminen ja opiskelija-statuksen osoittaminen hoituvat samanaikaisesti, kertoo liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi Elisalta.

Annamme mielellämme lisätietoja ja vastaamme kysymyksiinne,

HYY Ravintolat, Arja Kosonen, toimitusjohtaja, arja.kosonen@hyy.fi, 040 765 2325

Elisa, Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, p. 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Tänä vuonna 60-vuotisjuhlaansa viettävä HYY Ravintolat Oy on osa HYY Yhtymää, Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan liiketoimintaa. Yhtymän toiminta koostuu kiinteistöliike-, sijoitus-, majoitus- ja ravintola- sekä kustannustoiminnasta. Lisäksi yhtymä tuottaa opiskelijoiden ja koko yliopistoyhteisön hyvinvointia lisääviä palveluita. Yhtymän liikevaihto vuonna 2012 oli 33,5 miljoonaa euroa ja tulos ennen satunnaisia eriä 2,9 miljoonaa euroa. www.hyyravintolat.fi