Vanhan Ylioppilastalon ravintoloiden liiketoiminta siirtyy Royal Ravintolat Oy:lle

Royal Ravintolat Oy aloittaa Vanhan Ylioppilastalon ravintoloitsijana tänään. Vanhan ravintolatilojen käyttötarkoitus tulee liikkeenluovutuksen jälkeen säilymään entisellään.

Aiemmin tiloja vuokrannut HYY Ravintolat keskittyy jatkossa ydinalueisiinsa eli opiskelija- ja henkilöstölounasliiketoimintaan. Lounasravintoloissa tapahtuvat edustus- ja juhlapalvelut jatkuvat entisellään nykyisessä laajassa mittakaavassa.

HYY Ravintolat on pääkaupunkiseudun johtava opiskelijalounaspalvelujen tarjoaja. Kaikkiaan yli 30 ravintolan ketjun budjetoitu liikevaihto vuodelle 2014 on 18,5 miljoonaa euroa.

Vanhan Ylioppilastalon ravintolatilojen käyttötarkoitus tulee yrittäjävaihdoksenkin jälkeen säilymään entisellään. Ylioppilastalo on suojeltu kohde ja Royal Ravintolat kehittää Vanhan palvelutuotetta nimenomaan hyödyntäen ainutlaatuista tilaa ja historiaa säilyttäen sen tunnelman.

Juhlapalveluliiketoiminnan ja fine dining -ravintoloitten markkinajohtajana Helsingissä Royal Ravintolat tuo Vanhan ylioppilastalon yhä laajemman asiakaskunnan tietoisuuteen. Vuoden 2014 myynti Vanhalla on käynnistynyt hyvin.

Vanhan Ylioppilastalon nykyinen henkilökunta on siirtynyt Royal Ravintolat Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Royal Ravintolat työllistävät Helsingissä yli 500 henkilöä.

- Uuden vuokralaisen myötä tilankäyttö Vanhalla monipuolistuu ja kehittyy. Kiinteistönomistajan tulot kasvavat merkittävästi mahdollistaen talon ylläpidon ja entisöinnin sekä voitonjaon laajalle ylioppilaskunnalle. HYY Yhtymän voitonjako on 2/3 ylioppilaskunnan budjetista, jolla rahoitetaan osaltaan 250 järjestön toiminta ja 27 000 opiskelijan edunvalvonta, toteaa HYY Yhtymän toimitusjohtaja Mauri Laurila.

-Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus kehittää toimintaamme sekä vahvista asemaamme Helsingin ydinkeskustan ravintolatarjonnassa. Toteutettava kauppa sopii hyvin lähivuosien laajentumis- ja kasvusuunnitelmiimme, kertoo Royal Ravintoloiden toimitusjohtaja Kasperi Saari.

Annamme mielellämme lisätietoja ja vastaamme kysymyksiinne,

Mauri Laurila, HYY Yhtymän toimitusjohtaja

mauri.laurila@hyy.fi, 040 502 1479

Kasperi Saari, Royal Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja

kasperi.saari@royalravintolat.com, 050 567 7557

HYY Yhtymä on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan liiketoimintaa. Toiminta koostuu kiinteistö-, sijoitus-, majoitus- ja ravintola- sekä kustannusliiketoiminnasta. Yhtymän liikevaihto vuonna 2012 oli 32,9 miljoonaa euroa ja voitonjako ylioppilaskunnalle 2,3 miljoonaa euroa.

Royal Ravintolat on alansa suurin yksityinen yrityskokonaisuus, johon kuuluvat emoyhtiö Royal Ravintolat Oy sekä sen kokonaan omistama tytäryhtiö Oy Union Hotels Ab. Toimipisteitä ovat Hotel Haven, Hotel Fabian ja yhteensä 29 ravintolaa 22 eri toimipisteessä. Nämä yhdessä työllistävät Helsingissä yli 500 henkilöä. Liikevaihtotavoite vuodelle 2013 on noin 76,3 miljoonaa euroa.