If solmi pohjoismaiset IT-toimintojen ulkoistamissopimukset

If Vahinkovakuutus on tänään solminut ulkoistamissopimukset yhtiön IT-toiminnasta TietoEnatorin, Telenor/Elisan ja Pitney Bowesin kanssa. Sopimusten kokonaisarvo on noin 1,2 miljardia Ruotsin kruunua.

Ifin uusi ulkoistamisratkaisu korvaa konsernin aiemmat sopimukset IBM:n ja TietoEnatorin kanssa. IBM-sopimus koski yhtiön Tanskan, Norjan ja Ruotsin IT-toimintoja, ja sen solmi vuonna 2000 yhteenliittymä, johon kuuluivat Ifin lisäksi ICA, Skandia ja norjalainen vakuutusyhtiö Storebrand. TietoEnatorin sopimus koski puolestaan Suomen Ifiä. If ottaa nyt käyttöön oman ulkoistamismallin. Yksi mallin keskeisistä eduista on se, että se koskee kaikkia Pohjoismaita ja tarjoaa siten kaikille maille saman IT-tuen ja tuo näin synergiaetuja. If-malli tarkoittaa myös sitä, että If siirtyy yhden, koko IT-toiminnasta vastaavan toimittajan käytöstä neljään erityissopimukseen. Sopimusalueet ovat seuraavat: § Palvelintoiminta. Toimittaja: TietoEnator. § Käyttäjätuki. Toimittaja: TietoEnator. § Tietoliikenne. Toimittaja: Telenor/Elisa. Sopimus koskee sekä puhelin- että dataliikennettä. § Graafiset palvelut. Toimittaja: Pitney Bowes. - Uudet yhteispohjoismaiset sopimukset parantavat IT-toimintojen laatua, koska valitsemamme toimittajat ovat erikoistuneet juuri näille aloille. Sopimusten ansiosta syntyy myös merkittäviä säästöjä nykytilanteeseen verrattuna, Ifin IT-johtaja Kjell Rune Tveita toteaa. If-konsernin IT-toimintoja koskevaan tarjouskilpailuun osallistui kaikkiaan noin 30 toimittajaa. Lisätiedot: Tiedotuspäällikkö Harry Nordqvist (Suomi), matkapuhelin: 050 516 7558

Yrityksestä

If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 800 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,6 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.