Ifin meri- ja energiavakuutukset keskitetään Gard Services -vakuutustenhoitoyhtiöön Gard Services AS -vakuutustenhoitoyhtiö ottaa vastuun Ifin suomalaisista meri- ja energiavakuutuksista ja jatkaa paikallisesti palveluiden tarjontaa Suomen markkinoilla ensi vuoden alusta. Asiantuntemuksesta ja palveluista vastaava henkilöstö koostuu nykyisestä Baltic Protection Alandian henkilöstöstä ja Ifin suomalaisen meri- ja energiatoiminnan avainhenkilöistä. Baltic Protection Alandia on toiminut Gardin edustajana Suomessa vuodesta 1989 lähtien. Norjalainen Gard Services on vuonna 2000 perustettu vakuutustenhoitoyhtiö, jonka omistavat norjalainen varustamoiden vastuuvakuutusyhtiö Gard P&I Club ja If Skadeförsäkring AB (publ) Ruotsista. Gard Services hallinnoi sekä Gard P&I Clubin vakuutustoimintaa että Ifin meri- ja energiavakuutustoimintaa. Entiset Sammon meri- ja energiatoiminnat yhdistettiin Ifin vastaaviin toimintoihin, kun Sammon vahinkovakuutustoiminta siirrettiin Ifiin viime vuodenvaihteessa. P&I -vakuuttajan ja Ifin sopimuksen mukaisesti Ruotsin osuus Sammon meri- ja energiavakuutusten kansainvälisestä toiminnasta siirrettiin tämän vuoden heinäkuun alusta Gard Services AS'n kokonaan omistamaan tytäryhtiöön Gard Services (Sweden) AB:hen. "Olemme tyytyväisiä, kun hallinnointivastuu myös jäljellä olevasta Sammon entisestä suomalaisesta meri- ja energia -vakuutuskannasta siirtyy Gard Services AS:lle tämän vuoden loppuun mennessä. Uusi rakenne mahdollistaa Gardin asiantuntemuksen ja maailmanlaajuisen palveluverkoston saatavuuden asiakkaille. Ifin suomalaiset meri- ja energiatoiminnan avainhenkilöt siirtyvät uuteen yhtiöön, mikä takaa korkeatasoisen palvelun jatkumisen suomalaisille asiakkaille", täsmentää Ifin Suurasiakkaat-liiketoiminta-alueesta vastaava johtaja Anders Nordman. "Jatkamme paikallisten palvelujen tarjoamista suomalaisen osakkuusyhtiön kautta. Tarjoamme myös maailmanlaajuisen ympärivuorokautisen palvelun omien tai ulkomaisten yhteistyöyritystemme kautta. Ifistä uuteen tytäryhtiöömme Helsinkiin siirtyvä henkilöstö turvaa palvelutason ja asiakasyhteyksien jatkuvuuden", sanoo Gard Services AS:n toimitusjohtaja Claes Isacson. Gardin menestyksekkääseen laajentumiseen varustamoiden vastuuvakuutuksen markkinoilla Suomessa on myötävaikuttanut 12-vuotinen yhteistyö Oy Baltic Protection Alandia AB:n kanssa. Gard on jo vähemmistöosakkaana Baltic Protection Alandiassa ja tarkoituksena on hankkia yhtiön osakekanta kokonaisuudessaan. Baltic Protection Alandia toimii lisäksi ahvenanmaalaisen merivakuutuksiin keskittyneen Alandia-konsernin edustajana mannermaalla. Strateginen yhteistyö Gard Servicesin ja Alandian välillä jatkuu siltä osin kuin se ei ole ristiriidassa Ifin toimintojen kanssa. Sopimus edellyttää vielä Alandian hallituksen hyväksymisen. Yhteystiedot: Sven Henrik Svensen, Senior Vice President, Gard Services AS Tel. + 47 37 0191 15, Mobile + 47 97 55 91 15 Anders Nordman, Ifin Suurasiakkaat-liiketoiminta-alueesta vastaava johtaja Tel. + 358 10514 5621, Mobile: + 358 50 424 5621 Anja Talasmo, viestintäpäällikkö, If 010 514 4027, 050 050 7793 anja.talasmo@ifvakuutus.fi If on Pohjoismaiden johtava vahinkovakuutuskonserni, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Ifillä on kaikkiaan 3,7 miljoonaa asiakasta ja noin 8000 työntekijää. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/09/20021009BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/09/20021009BIT00230/wkr0002.pdf