Järjestölehdelle 4.6.2002 julkaisuvapaa heti viimeistään syyskuussa 2002

JÄRJESTÖLEHDELLE 4.6.2002 JULKAISUVAPAA HETI VIIMEISTÄÄN SYYSKUUSSA 2002 Parasta turvaa kampanjahintaan AUTOSAMPOON HETI TÄYDET BONUKSET Vapaaehtoisen autovakuutusten suosio on kasvanut, kun liikenneturvallisuus on viime vuosina heikentynyt. Pelkästään uudehkoille autoille sattuneiden peruutusvahinkojen määrä on viime vuosina kaksinkertaistunut. Markkinoiden ykkösvakuutuksen, Autosammon Täyskaskon ja Etukaskon, saa nyt mahdollisimman pienellä rahalla. "Kesä-syyskuun aikana annamme uuden Autosampo-vakuutuksen ottaneille 70 prosentin lähtöbonuksen Täyskaskoon ja Etukaskoon. Edun saa yksityiskäyttöisille henkilö-, paketti- ja matkailuautoille sekä moottoripyörille, jotka on liikennevakuutettu yhtiössämme", kertoo johtaja Antti Rusi Sampo-vakuutuksia myöntävästä If Vahinkovakuutusyhtiö Oy:stä. Rusin mielestä lisäturvaa antava vapaaehtoinen autovakuutus on käytännössä autonkäyttäjälle välttämätön. Joka vuosi Suomessa tapahtuu kymmeniä tuhansia peräänajoja, ulosajoja tai vakavampia törmäyksiä, jotka vakuuttamattomina aiheuttaisivat ison loven lompakkoon. Esimerkiksi tammi-helmikuussa vapaaehtoisen autovakuutuksen piiriin kuuluvia vahinkoilmoituksia tehtiin 15 prosenttia enemmän kuin vastaavana ajankohtana viime vuonna. Korvausehtoja kannattaa vertailla "Autoilijan kannattaa tutustua tarjoukseen ja miettiä omaan autoiluun liittyviä riskejä. Uskon, että Autosampo-vakuutuksen ottaminen on juuri nyt paikallaan." Liikennevakuutus on kaikille pakollinen, mutta se ei korvaa moottoriajoneuvon omia vahinkoja, jos ajoneuvon kuljettaja on syypää onnettomuuteen. Liikennevakuutus ei myöskään korvaa hirvi-, palo- ja varkausvahinkoja. Suomessa yli 50 000 autonomistajaa kokee vuosittain ikävän yllätyksen, kun autoon on murtauduttu ja omaisuutta on anastettu tai rikottu. Sekin on hyvä tietää, että hyväksytty hälytyslaite alentaa Autosammon maksua 10 prosenttia. Vapaaehtoisissa autovakuutuksissa on eroja, joten vakuutuksenottajan kannattaa pohtia vakuutusturvan sisältöä. "Autosampo-vakuutukseen liitettävä lunastusturva poikkeaa kilpailijoiden tuotteista. Meillä uusien autojen lunastusturva on voimassa kolme vuotta, muilla yhtiöillä kaksi vuotta. Meiltä saa lunastusturvan myös kolme vuotta vanhemmille autoille", Rusi luettelee. Autosampo vakuutuksessa on muitakin ainutlaatuisia etuja. Täyskaskoon ja Etukaskoon liitettävän palveluturvan enimmäiskorvausmäärä nousi huhtikuussa 180 eurosta 500 euroon. Tämä mahdollistaa aikaisempaa paremmin matkan jatkamisen kotimaassa, jos auto jää tielle konevian takia. Antti Rusi muistuttaa, että vakuutusyhtiön toiminnan perusta on vakuutussopimus, johon asiakas voi luottaa kaikissa tilanteissa. Autosampo-asiakkailla on käytössään laaja tarkastusasemaverkosto, ja yhteistyökorjaamoiden määrä on vieläkin suurempi. Asiakas ohjataan usein suoraan korjaamolle, jolloin vahinkotarkastuksessa hyödynnetään sähköistä kuvansiirtoa. "Maan johtavana moottoriajoneuvovakuuttajana haluamme huolehtia siitä, että asiakas saa korvausasiansa hoidettua mahdollisimman sujuvasti", Rusi sanoo. LISÄTIEDOT: Antti Rusi, If Vahinkovakuutusyhtiö Oy, puh. 010 514 1135; antti.rusi@ifvakuutus.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/04/20020604BIT00560/wkr0002.pdf