Kalevan kisojen perinteen perustaja täyttää 140 vuotta

Tänä vuonna 140-vuotisjuhlaansa viettävän, Suomen vanhimman henkivakuutusyhtiön Kalevan henkilökunta luovutti vuonna 1909 kiertopalkinnon Suomen urheilevalle nuorisolle. Palkinto nimettiin Kalevan Maljaksi ja siihen kaiverrutettiin teksti: "Ruumiillinen ja taloudellinen hyvinvointi päämäärämme". Tästä hetkestä alkoi Kalevan kisojen tarina.

Henkivakuutusyhtiön Kalevan työntekijät rahoittivat palkastaan hopeisen Kalevan Maljan, joka luovutettiin 5.12.1909 Suomen yleisurheilumestaruuskilpailuille ikuisesti kiertäväksi palkinnoksi. Maljan tarkoituksena on kannustaa suomalaisia kohentamaan ja ylläpitämään kuntoaan urheilemalla.

Suomalaisen yleisurheilun huipputapahtuma Kalevan kisat sai sittemmin nimensä Kalevan Maljan mukaan. Tulevana viikonloppuna käytävissä Kalevan kisoissa paras yleisurheiluseura saa arvokkaan ja historiallisen kiertopalkinnon vuodeksi. Viime vuonna kisan voitti Turun Urheiluliitto.

– Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva viettää tänä vuonna 140-vuotisjuhlaansa. Yhtiö on osa Sammon kotimaista henkivakuutusliiketoimintaa ja on alallaan vakavaraisimpia Suomessa. Yhdessä Sammon tytäryhtiö If Vahinkovakuutusyhtiön kanssa olemme johtava palkansaaja- ja toimihenkilöjärjestöjen jäsenten henkivakuuttaja, Kalevan toimitusjohtaja Paula Salonen kertoo.

Suomen edullisinta henkivakuutusturvaa

Kalevan myöntämä henkivakuutus on FINEn hintavertailun (11/2013) mukaan Suomen edullisin.

– Vertailu osoittaa, että henkivakuutusten hinnoissa asiakas pystyy säästämään kymmenen vuoden vakuutusmaksuissa reilut 2 000 euroa, toteaa Kalevan markkinointijohtaja Minna Mikkanen.

Kaleva pystyy tarjoamaan suomalaisille hinnaltaan erittäin kilpailukykyisiä henkivakuutuksia tiiviin ammattiliitto- ja järjestöyhteistyön ansiosta. Kun vakuutuksen ostaa verkkokaupasta (henkivakuutuskuntoon.fi), edullisten hintojen päälle tulee vielä 10 prosentin nettialennus.

Paula Salonen, toimitusjohtaja, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva, puh. 050 424 4280, paula.salonen@mandatumlife.fi

Minna Mikkanen, markkinointijohtaja, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva, puh. 050 536 4688, minna.mikkanen@mandatumlife.fi

kalevavakuutus.fi
henkivakuutuskuntoon.fi