ISS myy Teollisuuspalvelut Delete Groupille

ISS Palvelut Oy myy raskaan teollisuuden puhdistuspalveluita tekevän konserniyhtiönsä, 120 henkilöä työllistävän ISS Teollisuuspalvelut Oy:n Delete Groupille. Kaupan yhteydessä koko henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä Deleten palvelukseen.

Kaupan myötä ISS Teollisuuspalvelut Oy:n nimi muuttuu Delete Puhdistuspalvelut Oy:ksi. Jatkossa ISS toimittaa teollisuuspuhdistuspalveluita asiakkailleen Deleten kanssa solmitun kumppanuussopimuksen kautta.

– Arvostamme suuresti ISS Teollisuuspalvelujen henkilöstön kokemusta ja osaamista ja toivotamme heidät tervetulleiksi Deleten leiriin. Kokenut tiimi takaa asiakkaille laadun säilymisen jatkossakin, kertoo Delete Groupin toimitusjohtaja Jussi Niemelä. Myös yhtiön toimitusjohtaja Harri Salmi jatkaa tehtävässään.

Teollisuuspalvelut tulee osaksi Delete Groupin puhdistuspalvelut-toimialaa. Deleten muita toimialoja ovat purkupalvelut, jätteenkäsittely- ja kierrätyspalvelut sekä kunnostuspalvelut.

– ISS Teollisuuspalvelut Oy on ammattitaitoisesti johdettu yritys, jonka toiminta perustuu korkeaan osaamiseen ja sertifioituun laatu-, turvallisuus- ja ympäristöjärjestelmään. Erityisesti yhtiön toiminnassa korostuu korkea työturvallisuuskulttuuri. Osana Deleten puhdistuspalvelut-toimialaa sillä on myös merkittävää kasvupotentiaalia. Suurempi kokonaisuus parantaa myös yhtiön kilpailukykyä ja lisää kapasiteettia, perustelee Jussi Niemelä.

– Solmitun kumppanuussopimuksen kautta pystymme tarjoamaan entistä laajempia kokonaisuuksia nykyisille ja tuleville teollisuusasiakkaillemme, ISS Palvelujen toimitusjohtaja Kari Virta painottaa. ISS:n ydinliiketoimintaa ovat yrityksille ja julkisille yhteisölle tarjottavat henkilöstövaltaiset tukipalvelut, kuten siivous- ja toimistopalvelut, kiinteistön ylläpitopalvelut sekä ruokailu- ja turvallisuuspalvelut.

– Raskaan teollisuuden puhdistuspalvelut on Deletelle kasvustrategian mukainen hankinta, jonka avulla yhtiöstä tulee aidosti valtakunnallinen toimija, toteaa Deleten pääomistajan Intera Partnersin osakas Janne Näränen tyytyväisenä.

Kaupan myötä Deleten konserniyhtiöiden proforma-liikevaihto nousee lähes 70 miljoonaan euroon ja työntekijämäärä lähes 600:aan.

LISÄTIETOJA:

Kari Virta, ISS Palvelut Oy, toimitusjohtaja, puh. 040 751 1853, kari.virta@iss.fi

Jussi Niemelä, Delete Group Oy, toimitusjohtaja, puh. 0400 462 696, jussi.niemela@delete.fi

ISS Teollisuuspalvelut Oy

Vuonna 1983 perustettu ISS Teollisuuspalvelut Oy on itsenäinen ISS-konserniin kuuluva yritys, jonka ISS Palvelut osti vuonna 2001. Yritys työllistää 120 henkilöä Porissa, Raumalla, Raahessa, Kajaanissa, Kemissä, Anjalankoskella, Porvoossa ja Siilinjärvellä.

ISS Palvelut Oy on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. Tuotamme henkilöstövaltaisia tukipalveluita yksityisille yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Luomme toiminnallamme laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan. Vuonna 2010 liikevaihtomme oli 516 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on noin 12 000. ISS Palvelut (http://www.iss.fi) on osa kansainvälistä ISS-konsernia (http://www.issworld.com), joka toimii yli 50 maassa.

Delete Group Oy

Delete Group (http://www.delete.fi) on nopeasti kasvava suomalainen teollisuuden ja rakentamisen ympäristöpalveluihin keskittynyt yritys, jossa työskentelee lähes 600 ympäristöpalveluiden ammattilaista. Konsernin yhtiöiden proforma-liikevaihto tulee olemaan vuonna 2011 noin 70 miljoonaa euroa. Delete Groupin toimialoja ovat puhdistuspalvelut, purkupalvelut, jätteenkäsittely- ja kierrätyspalvelut sekä kunnostuspalvelut. Delete Groupin omistavat suomalainen pääomasijoittaja Intera Partners (http://www.interapartners.fi) sekä ostettujen yritysten johto ja avainhenkilöt.