Meiran uusi toimitusjohtaja on Raimo Sinisalo

Meiran hallintojohtajana vuodesta 2007 työskennellyt KTM Raimo Sinisalo on valittu Meiran uudeksi toimitusjohtajaksi. Hänen edeltäjänsä Seppo Sinervo siirtyy eläkkeelle. Ennen Meiraan tuloaan Sinisalo on työskennellyt Amer-Tupakka Oy:n ja Philip Morris Finland Oy:n talous- ja hallintojohtajana.

Ensi vuonna 100-vuotisjuhliaan viettävän Meiran juuret kahvin valmistajana ulottuvat vuoteen 1914 ja mausteita yhtiö on valmistanut vuodesta 1920.

"Vahvuutemme ovat hyvät tuotemerkit – isoimpina Kulta Katriina, Saludo, Segafredo ja mausteet – sekä sitoutunut henkilökunta ja omistajana vahva kansainvälinen konserni Massimo Zanetti Beverage", Raimo Sinisalo sanoo. Meiran haasteina uusi toimitusjohtaja näkee yhä kovenevan kilpailun ja raaka-aineiden hintojen suuret heilahtelut markkinoilla. Hän vakuuttaa Meirassa panostettavan jatkossakin tuotteiden laatuun, suomalaiseen työhön ja ammattitaitoon.

Toimitusjohtajavaihdosta helpottaa Sinisalon tausta meiralaisena. Hän tuntee hyvin talon ja sen italialaiset omistajat. "Meillä on sitoutuneita ja ammattitaitoisia ihmisiä työskentelemässä päivittäiseen elämään liittyvien tuttujen tuotteiden kanssa. Italialainen omistajuus näkyy Meirassa lähinnä hallitustyöskentelyn kautta. Päätökset täkäläisiä tuotteita koskien tehdään kuitenkin paikallisesti", hän muistuttaa.

Vapaa-ajalla Sinisalo harrastaa monipuolisesti liikuntaa, mm. lentopalloa, beach-volleytä, golfia ja uintia. "Kolme urheilullista lasta ja liikunnan parissa työskentelevä vaimo pitävät huolta aktiivisesta elämänmenosta", hän naurahtaa.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Raimo Sinisalo, puh. 0207 44 3500
Kuvia Raimo Sinisalosta on saatavilla Raili Peltoselta, raili.peltonen@meira.fi

Meira Oy on osa maailmanlaajuista Massimo Zanetti Beverage -konsernia. Meiran tärkeimpiä tuotemerkkejä ovat Kulta Katriina, Saludo, Cafe Hieno sekä Meiran mausteet, sinapit ja ketsupit. Meira markkinoi ja myy myös aitoja italialaisia Segafredo espresso -kahveja. Liikevaihto vuonna 2012 oli 83 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 167. Suomen toimintojen lisäksi Meiralla on tytäryhtiöt Virossa ja Tanskassa sekä myyntiä Pietarin alueelle.

www.meira.fi