SUOMEN KUNTOLIIKUNTALIITTO TÄYTTÄÄ 50 VUOTTA

Suomen Kuntoliikuntaliitto täyttää ensi vuonna 50 vuotta ja järjestää juhlavuotensa kunniaksi vaikuttavan sarjan liikunta-aiheisia tapahtumia.

Suomen Kuntoliikuntaliitto ry Lehdistötiedote 23.11.2010

Juhlavuosi käynnistyy maaliskuun 25. päivänä Lahdessa, jossa järjestetään Kuntoliikuntaliiton vuosikokous. Merkkivuoden vuosikokousta juhlistetaan myös iltavastaanotolla Sibeliustalossa.

Vuosikokouksen yhteydessä liitto järjestää myös järjestöliikunnan valtakunnallisen ajankohtaisseminaarin. Maaliskuussa julkistetaan myös Kuntoliikuntaliiton historia, joka valottaa liiton ja suomalaisen kuntoliikunnan vaiheita, arvomaailmaa, kampanjoita ja vaikuttajia 1960-luvun alusta lähtien.

Juhlavuoden kunniaksi Kuntoliikuntaliitto valitsee ensimmäisen kerran Vuoden Liikuttajan. Liiton Liikuttaja-koulutus on opetus- ja kulttuuriministeriön tuella kehitetty, liikunnan aluejärjestöille suunnattu  koulutus, joka tuottaa Suomeen vuosittain suuren joukon uusia liikunnan harrastajia ja ohjaajia.

Juhlavuonna valitaan myös Suomen Aktiivisin työpaikka 2011. Suomen Kuntoliikuntaliiton myöntämä tunnustus osoitetaan pitkäjänteisesti ja tuloksekkaasti henkilöstöliikuntaa toteuttaneelle työpaikalle.

Juhlavuoden kunniaksi liitto kokoaa talteen myös Suomen kansan rakkaimmat liikuntamuistot. Valtakunnallisen nettikampanjan tavoitteena on taltioida mieleenpainuvimmat liikuntamuistot ja liikunta-aiheiset valokuvat juhlavuoden verkkosivuille koko kansan katsottavaksi.

20.–21.10.2011 suomalaisten yritysten ja työyhteisöjen edustajat kokoontuvat  kaksipäiväiseen Työpaikkaliikuntaseminaariin, jossa kotimaiset ja  kansainväliset  asiantuntijat avaavat monipuolisen luentosarjan avulla työpaikkaliikunnan parhaita käytäntöjä eri maista.

Juhlavuosi huipentuu Suomen Kuntoliikuntaliiton kokoamaan Juhlavuoden rahastoon, johon kertyvät varat käytetään urheiluseurojen tukemiseen.

LISÄTIEDOT

Jorma Savola, toiminnanjohtaja, Suomen Kuntoliikuntaliitto, puh. 040-505 1866,jorma.savola@kunto.fi

Sinikka Wallén, viestintäpäällikkö, Suomen Kuntoliikuntaliitto, puh. 040-834 2522,sinikka.wallen@kunto.fi

SUOMEN KUNTOLIIKUNTALIITTO (http://www.kunto.fi)

Suomen Kuntoliikuntaliitto (http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_kuntoliikuntaliitto) on terveyttä edistävän liikunnan asiantuntijajärjestö. Liiton tehtävänä on edistää kansalaisten liikunnallisesti aktiivista elämäntapaa ja sen kautta saavutettavaa hyvinvointia ja terveyttä. Juhlavuoden verkkosivut (http://www.kunto50.fi) avautuvat joulukuussa 2010.