Tiedote viitaten tapahtumiin IKEA-tavarataloissa Gentissä, Lillessä ja Eindhovenissa 30.5.2011

Eilen ilotulitteet aiheuttivat kolme pientä räjähdystä IKEA-tavarataloissa Belgian Gentissä, Ranskan Lillessä ja Hollannin Eindhovenissa. Tapauksista ei aiheutunut henkilövahinkoja. Toisin kuin mediassa on esitetty, kyseessä olivat nimenomaan ilotulitteet, eivät pommit.

Turvallisuus on IKEA-konsernille aina kaikkein tärkeintä. Kaikki edellä mainitut tavaratalot on yön aikana tutkittu ja todettu turvallisiksi, joten ne ovat avoinna normaalisti tänään 31.5.

Poliisi tutkii tapauksia, minkä vuoksi emme voi kommentoida niitä enempää.

Myös IKEA Suomessa asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuus on etusijalla, joten tilannetta seurataan jatkuvasti. Todennäköisyys tapausten toistumiseen Suomessa on kuitenkin pieni.

Sirpa Korpela
Markkinointijohtaja, IKEA Suomi
puh.: 040 456 1050

Yrityksestä