Historiallinen myyntitulos Euroopassa kruunasi erinomaisen vuoden

• Kaikkien aikojen paras myyntitulos tilivuoden aikana (huhtikuu 07 – maaliskuu 08)
• Kuukausimyyntiennätys rikottiin maaliskuussa
• Mazda2:n ja Mazda6:n myynti on ollut vahvaa

Mazda Motor Europe juhlii merkin kahta historiallista myyntiennätystä maaliskuussa. Kahden uusimman Mazda-mallin vahva menekki viimeisimmän neljänneksen aikana siivitti koko vuoden jälleenmyynnin ennätykselliseen 327 000 yksikön myyntilukuun. Mainitut mallit olivat tietenkin vastikään vuoden autoksi maailmassa valittu Mazda2 sekä uutukainen Mazda6. Huikea tulos johtui osaltaan maaliskuun ennennäkemättömästä myynnistä. Kyseessä oli kaikkien aikojen suurin myyntitulos kuukauden aikana.

"Malliemme uusimisella on ollut positiivinen vaikutus myyntiimme", toteaa James Muir, Mazda Motor Europen toimitusjohtaja. "Uusimisprosessi on itse asiassa vasta puolitiessä, ja uusia tuotteita on tulossa. Merkkitietoisuus on Euroopassa korkeammalla kuin koskaan, ja organisaatiomme sisällä vallitsee uskomaton yhteishenki: haluamme työskennellä yhdessä ja saavuttaa asioita, joista voimme olla ylpeitä. Tahdonkin onnitella kaikkia kollegojani erinomaisesta työstä."

Maaliskuun ennätys on jatkoa tammikuun huippumyynnille ja 23 prosentin myynninlisäykselle helmikuussa. Tilivuoden myyntiennätyksiä rikottiin kolmessa maassa: Venäjällä, Britanniassa ja Portugalissa. Yhteensä 14 maassa saavutettiin tuntuvia korotuksia. Kaiken tämän menestyksen avaintekijänä on ollut uusi Mazda2. Viimeisen kolmen kuukauden aikana 20 400 Mazda2-autoa on löytänyt omistajansa Euroopassa, vaikka paikoitellen auto tuotiin markkinoille vasta tammikuussa. Toisen sukupolven Mazda6, joka lanseerattiin vielä myöhemmin, on ollut yhtälailla menestyksekäs. Sitä on myyty tähän mennessä 16 600 kappaletta.

"Eurooppalaiset jälleenmyyjämme ovat tehneet upeaa työtä jo usean vuoden ajan", kertoo Philip Waring, Mazda Motor Europen myynnin varatoimitusjohtaja, ja toteaa menneen tilivuoden tuloksen olevan tästä hyvä todiste. "Aloitimme vuoden kaikkien aikojen vahvimmalla Mazda-mallistolla. Sen jälkeen olemme saaneet rivistöömme vielä uuden sukupolven Mazda2- ja Mazda6-mallit, jotka ovat molemmat erittäin suosittuja. Tulevaisuutemme näyttääkin todella valoisalta."

Kymmenen parasta markkina-aluetta tilivuoden huhtikuu 07 – maaliskuu 08 aikana

Maa Mazda-jälleenmyynti* vrt. ed. tilivuosi Kommentit
Venäjä 57 700 +63% Paras tilivuoden myynti koskaan
UK 53 400 +6% Paras tilivuoden myynti koskaan
Portugali 4 900 +12% Paras tilivuoden myynti koskaan
Unkari 3 100 +25% Toiseksi paras tilivuoden myynti
Itävalta 17 300 +2% Paras tilivuoden myynti sitten 1993
Ranska 15 100 +1% Paras tilivuoden myynti sitten 1993
Sveitsi 7 400 +11%
Ruotsi 4 900 +9%
Belgia 4 900 +36%
Irlanti 4 900 +24%

*Mazda Motor Europen sisäisiä myyntilukuja, jotka voivat poiketa virallisista luvuista.