Mazda esittelee Geneven autonäyttelyssä uuden kolmiovisen Mazda2-mallin

Suosittu Mazda2-mallisto laajenee uudella kolmiovisella hatchback-versiolla. Uutuus sisältää kaikki Mazda2:lle tyypilliset erityisominaisuudet mutta on 5-ovista versiota vieläkin sporttisempi ja edullisempi ajoneuvo. Uusi 3-ovinen Mazda2-malli saa maailman ensi-iltansa Geneven autonäyttelyssä, joka järjestetään 4. – 16. maaliskuuta.

Uusi kolmiovinen Mazda2 on suunniteltu vetämään puoleensa uusia asiakkaita ja vankistamaan Mazdan jatkuvaa kasvua Euroopan markkinoilla. Siihen on saatavana viisiovisesta versiosta tutut eloisat 1,3 ja 1,5 litran MZR-bensiinimoottorit ja yhteispaineruiskutuksella varustettu 1,4-litrainen MZ-CD-turbodiesel. Voimanlähteet ovat taloudellisilta ominaisuuksiltaan huippuluokkaa ja synnyttävät hyvin vähän CO2-päästöjä.

Vuoden 2007 lokakuussa lanseerattu uusi Mazda2 oli Mazdan ensimmäinen Zoom-Zoom-mallien seuraavan sukupolven edustaja. Siitä tuli Euroopassa välitön menestys. Mazda2 saavutti viime joulukuussa Euro NCAP:n törmäystesteissä täydet viisi tähteä aikuisten turvallisuudesta, minkä lisäksi se on kerännyt maailmalla jo yli 20 autoalan palkintoa. Kunniamainintojen joukossa ovat mm. Vuoden auto -palkinnot Itävallassa, Belgiassa, Bulgariassa, Kroatiassa, Tanskassa, Kreikassa ja Uudessa-Seelannissa.

Uudelleensuunniteltu kori ja runko ja Mazdan ainutlaatuinen painonsäästöstrategia ovat pudottaneet uuden Mazda2:n painoa lähes sadalla kilolla edelliseen malliin verrattuna. Auto on onnistunut alittamaan maagisen tuhannen kilon rajapyykin. Mazda pyrkii toimillaan vastustamaan yhä painavampia ja suurempia autoja ihannoivia trendejä.

Mazda järjestää Genevessä myös kolme Euroopan ensi-iltaa: näytteillä ovat Mazdan seuraavan sukupolven wankelmoottorilla varustettu Mazda Taiki -konseptiauto, Mazda5 Hydrogen RE -vetyhybridi ja uudistettu versio Mazdan ainutlaatuisesta RX-8-urheiluautosta.

Geneven autonäyttelyn (Salon International de l’Auto de Genève) lehdistöpäivät ovat 4. ja 5. maaliskuuta. Näyttely on avoinna suurelle yleisölle 6. – 16. maaliskuuta.