Mazda valloitti kärkisijat vuoden 2008 TÜV-katsastusraportissa

• Mazda3 ja Mazda2 ottivat kaksoisvoiton 2-3 vuotta vanhojen käytettyjen autojen kategoriassa.
• Vankka osoitus Mazda-ajoneuvojen laadusta ja kestävyydestä.
• TÜV-katsastusraportti on yksi Euroopan tärkeimmistä käytettyjä autoja koskevista tutkimusjulkaisuista.

Mazdan ajoneuvot menestyivät Autobild-lehden uusimmassa TÜV-raportissa loistavasti. Yhteensä 194 eri automallia ja yli 160 kriteeriä (esimerkiksi valot, jarrut, alusta, pakojärjestelmä ja öljyvuodot) käsittävän tutkimuksen kärkeen nousi lähes virheettömän suorituksen jälkeen Mazda3. Mazdan kaksoisvoiton varmisti toiseksi sijoittunut Mazda2. Loistava kokonaistulos toi Mazdalle saksalaisen TÜV:n myöntämän, arvostetun Golden Badge -palkinnon.

TÜV:n tulokset ovat käytetyn auton ostoa harkitseville asiakkaille erittäin tärkeitä, sillä ne antavat selkeän kuvan tietynikäisten ajoneuvojen laadusta ja kunnosta. Mazda oli tänä vuonna tutkimuksen selkeä ykkönen. Mazda3 voitti 2-3 vuotta vanhojen autojen luokan tyylipuhtaasti (vikaosuus 1,2 prosenttia). Seuraavaksi sijoittuivat Mazda2 (1,4 %), VW Golf ja Ford Fusion (kumpikin 2,2 %) sekä Honda Jazz (2,3 %).

“Tämänvuotinen TÜV-raportti vahvistaa autojemme korkean laadun tosielämän tilanteissa ja arkikäytössä. Tuotestrategiamme perustuu vakaan pitkäkestoisen laadun varmistamiseen. Mazda3:n ja Mazda2:n kaksoisvoitto on vahva osoitus strategiamme toimivuudesta. Emme kuitenkaan jää lepäämään laakereillemme. Parannamme ja vahvistamme prosessejamme jatkuvasti, jotta autojemme korkea laatu on taattu jatkossakin”, totesi Mazda Motor Europen pääjohtaja James Muir.