• Inchcape/

Uusi Mazda3 MPS ja Mazda3 i-stop-järjestelmällä ensiesittelyssä vuoden 2009 Geneven autonäyttelyssä

Mazda Motor Corporation esittelee vuoden 2009 Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä kaksi uutta Mazda3-mallia. Näyttelyssä nähdään Mazdan edistyksellisellä, polttoainetta säästävällä i-stop-käynnistys-pysäytysjärjestelmällä varustettu Mazda3 sekä täysin uusi Mazda3 MPS, joka on Mazda3-malliston erittäin suorituskykyinen lippulaivaversio. Mazda3 MPS noudattaa nyt erinomaisten taloudellisten ominaisuuksiensa ja matalan päästötasonsa ansiosta Euro 5 -päästönormia

Mazda3 i-stop
Mazda3 on Mazdan myydyin malli Euroopassa. Mallin ensimmäisen sukupolven versioita tuotettiin yli kaksi miljoonaa kappaletta. Uuden mallin muotoilu on entistä rohkeampi ja dynaamisempi. Auton ajettavuus on ketterä ja vakaa, mikä parantaa kuljettajan ja ajoneuvon välistä yhteyttä. Uuden Mazda3:n ympäristö- ja turvallisuusominaisuudet ovat huippuluokkaa ja edustavat erinomaisella tavalla Mazdan kestävän Zoom-Zoomin filosofiaa – kauaskantoista visiota autoista, jotka ovat ympäristöystävällisiä ja turvallisia mutta samalla myös hauskoja ajettavia.

i-stop-järjestelmällä varustettu Mazda3 edustaa kestävää Zoom-Zoomia parhaimmillaan ja tuo mallistoon uuden ympäristöystävällisen ominaisuuden. Voimansa auto saa MZR 2.0 DISI -moottorista. Yhdessä nämä kaksi edistyksellistä Mazda-tekniikkaa auttavat ajoneuvoa saavuttamaan noin 12 prosenttia matalamman kulutustason (kaupunkiajo) nykyiseen eurooppalaiseen Mazda3:een verrattuna. Mazda3 i-stop tarjoaa erinomaista suorituskykyä ja ajettavuutta yhdessä huippuluokan taloudellisuuden kanssa ja edustaa uudentyyppistä ekoautoa, joka varmasti täyttää asiakkaiden odotukset.

Mazda3 MPS
Urheilullinen ja kompakti Mazda3 MPS -malli vie Mazdan dynaamista muotoilufilosofiaa eteenpäin. Auton voimakas suorituskyky edustaa täydellisesti Mazdan Zoom-Zoom-henkeä. Voimansa MZR 2.3 DISI Turbo -moottorista saava Mazda3 MPS jatkaa menestyksekkään ja tunnetun edeltäjänsä jalanjälkiä ja nostaa ajokokemuksen uudelle laatutasolle. Tunteisiin vetoava muotoilu ja innostava suorituskyky varmistavat nautinnollisen ajoelämyksen.

Täysin uuden Mazda3:n suunnittelujohtaja Yoshiyuki Maeda toteaa seuraavaa: “Nämä kaksi uutta mallia antavat lisänostetta uuden Mazda3:n-mallistolle, joka on jo osoittautunut erittäin vetovoimaiseksi. Uusi Mazda3-sarja ottaa merkittävän askeleen eteenpäin sekä suorituskyvyn että ympäristöystävällisen tekniikan saralla ja johdattaa meidät kohti autoilun uutta aikakautta.”

Näyttelyssä esillä:
Tulossa myyntiin
Täysin uusi Mazda3 MPS, Euroopan versio (maailman ensi-ilta)
Täysin uusi Mazda3 i-stop-järjestelmällä (maailman ensi-ilta)

Konseptiauto
Mazda Kiyora

Tällä hetkellä myynnissä olevat mallit
Mazda2, Mazda5, Mazda6, Mazda MX-5, Mazda CX-7, BT-50