Uusi tekniikka voi lyhentää toimitusaikoja lähes kolmanneksen

Intermecin uuteen kansainväliseen tutkimukseen vastanneista 92 % pitää suurimpana haasteena toimitusten hoitamista jo tilausten saapumispäivänä. He uskovat, että uuden kenttäkäyttöön suunnitellun tekniikan avulla toimitusaikoja voitaisiin lyhentää jopa 30 %. Samalla voitaisiin lisätä työn tehokkuutta ja täyttää asiakkaiden kasvavat vaatimukset. Amerikkalainen tutkimusyritys Vanson Bourne teki tutkimuksen huhtikuussa 2013 Intermecin toimeksiannosta. Tutkimukseen osallistui 375 kuljetus- ja logistiikkapäällikköä kuudesta eri maasta.

– Prosessien tarkastelu ajan kanssa voi tuntua hankalalta tehtävältä, mutta tuloksista voi olla paljon hyötyä, toteaa Intermecin kuljetus- ja logistiikka-alan Industry Marketing Director Jeff Sibio.

Tutkimuksen mukaan 34 % haastatelluista kuljetuspäälliköistä on sitä mieltä, että tehokkuuden parantaminen on toiminnalle strategisesti tärkeintä. Yli kolme neljäsosaa(77 %) Isossa-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Saksassa, Ranskassa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa toimivista yrityksistä kertoo asiakkaidensa vaativan toimitukset jo samana päivänä, ja 92 % toteaa asiakkaiden odotusten merkitsevän yritykselle suuria haasteita.

Lähes kaikki kyselyyn vastanneet toteavat voivansa vastata asiakkaiden kysyntään parhaiten automatisoimalla tärkeät nouto- ja toimitusprosessit sekä ottamalla käyttöön uutta tekniikkaa, kuten GPS- ja mobiililaitteita sekä laajakaistaratkaisuja. Yritysten mukaan uuden tekniikan avulla voidaan vähentää noutoaikoja keskimäärin 2,68 ja toimitusaikoja keskimäärin 2,41 minuuttia¹.

Innovaatioita automatisoinnin avulla

• Kyselyyn vastanneet toteavat seuraavien investointien olevan yritykselle kaikkein tuottoisimpia: mobiililaajakaista (60 %), integroitu ajoneuvotelematiikka (44 %) ja RFID (38 %).
  • Toiminnan tehostamisesta hyötyy myös yrityksen back office -henkilöstö. Kyselyyn osallistuneet kertovat saavansa päivittäin miltei 7 000 puhelua asiakkailta, jotka etsivät päivitettyjä tilaustietoja.
  • Tarjoamalla asemointipalveluihin ja mobiilitekniikkaan yhdistettyjä ennakoivia ja päivitettyjä toimitustietoja yritykset uskovat voivansa eliminoida 24 % näistä puheluista välittömästi.
  • Se vastaa yli 1 600 puhelua päivässä, ja säästyvä aika voitaisiin käyttää muun asiakaspalvelun parantamiseen ja lisäämiseen.

Rakennemuutosten tarvetta

• 44 % yrityksistä on sitä mieltä, että yrityksensisäisten prosessien uudistaminen on paras keino parantaa toiminnan tehokkuutta.
  • Kuljetus- ja logistiikkapäälliköt uskovat pystyvänsä parantamaan toiminnan tehokkuutta yli 13 % prosessien oikeanlaisten muutosten avulla.
  • Siitä huolimatta yli kolmannes (39 %) on epäonnistunut yrityksensä prosessien uudistamisessa kuluneen vuoden aikana.
  • Heistä lähes kolme neljäsosaa (72 %) ei ole arvioinut prosessejaan vähintään kahteen vuoteen.

– Asiakkaiden odotukset kasvavat koko ajan, minkä vuoksi kentällä toimivien työntekijöiden on yhä tärkeämpää selvitä jatkuvasti kiristyvistä aikatauluista, Sibio toteaa. Tutkimuksemme mukaan uuden tehokkaan tekniikan käyttö ei pelkästään lyhennä työntekijöiden puhelu- ja noutoaikoja, vaan lisäksi se helpottaa asiakkaiden toimintaa, kun he pystyvät helposti näkemään pakettiensa toimitustilanteen.

[1] Tutkimusten mukaan noutoaikoja voidaan vähentää keskimäärin 2,68 minuuttia ja toimitusaikoja 2,41 minuuttia. Noudoissa aikaa säästyy siten noin 30 % ja toimituksissa 29 %.

Puh.: 46 8 622 06 59, Sähköposti: pia.clerte@intermec.com

Puh.: 46 8 622 06 53, Sähköposti: patrik.fredriksson@intermec.com

Lisätietoa on osoitteessa: www.intermec.se. Voit myös seurata toimintaamme osoitteessa www.twitter.com/intermec tai www.facebook.com/intermec.

Intermec on maailman johtavia automaattisen tiedonkeruun, Intellitag RFID -järjestelmien, mobiilin tiedonkäsittelyn, verkko- ja radioviestintäratkaisujen, viivakooditulostimien ja tarrojen kehittäjiä ja valmistajia. Yrityksen tuotteita ja palveluja käytetään teollisuuden aloilla eri puolilla maailmaa parantamaan toiminnan tuottavuutta, laatua ja käytettävyyttä. Intermecillä on paikalliskonttoreita Tukholmassa, Kööpenhaminassa, Oslossa ja Helsingissä. Lisätietoja on osoitteessa: www.intermec.com

Tietoa tutkimuksesta
Tutkimuksessa haastateltiin 375 kuljetus- ja logistiikkapäällikköä, jotka toimivat yli 500 työntekijää työllistävien yritysten palveluksessa Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Yhdysvalloissa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa. Tutkimusyritys Vanson Bourne toteutti tutkimuksen Intermecin toimeksiannosta huhtikuussa 2013.