Linum Plus on vuoden 2012 superruoka

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto on valinnut vuoden 2012 superruuaksi Valioravinnon Linum Plus -ravintokuituvalmisteen. Kotimainen kuituvalmiste syntyy muun muassa pellavarouheesta, tyrnistä, hillasta ja mustikasta.

Linum Plus sisältää 51 % kuitua ja on markkinoiden runsain sekä liukenevaa että liukenematonta kuitua sisältävä valmiste. Sen kuidut tulevat viidestä eri lähteestä: pellavarouheesta, psyllium-kuorirouheesta sekä tyrnistä, hillasta ja mustikasta. Kuidun lisäksi Linum Plussassa on myös reilusti proteiinia, pellavaöljyn omega-3- ja -6-rasvahappoja sekä luonnollisia hivenaineita ja suojaravintoaineita.

Linum Plus valmistetaan Valioravinnon tehtaalla Pietarsaaressa, ja siinä käytettävät pellavarouhe sekä marjarouheet ja -jauho ovat kaikki suomalaisia.

Aina ei muisteta, että ihan täällä meillä Suomessakin kasvaa raaka-aineita, jotka ovat todella super. Esimerkiksi kotoiset pohjoiset marjamme pärjäävät missä tahansa vertailussa. On todella mukavaa, että Vuoden Superruuaksi valittiin näin vahvasti kotimainen tuote, Valioravinnon toimitusjohtaja Harri Pomoell iloitsee.

Kaikki tarvitsevat kuitua – myös karppaajat

Linum Plus sopii erityisen hyvin karppaajille, joilla kuitujen saanti jää usein liian vähäiseksi. Kun ruokavaliosta karsitaan pois hiilihydraatteja, voi käydä niin, että samalla kuitujen lähteet vähenevät. Linum Plussassa on hiilihydraatteja vain 6 %, joten se sopii hyvin osaksi myös vähähiilihydraattista ruokavaliota.

Kuitua tarvitaan ruuansulatuksen hyvinvoinnin ylläpitämiseen. Sen on todettu myös auttavan vähentämään riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin ja tiettyihin syöpiin. Ravintokuituja tulisi saada suositusten mukaan vähintään 25-35 grammaa vuorokaudessa, ja niiden lähteitä ovat esimerkiksi täysjyväviljatuotteet sekä kasvikset, hedelmät ja marjat.

Monikaan meistä ei kuitenkaan syö riittävän monipuolisesti, jotta suositusten mukainen määrä kuituja tulisi täyteen. Silloin kuituvalmisteet ovat oiva täydennys ruokavalioon, toteaa Pomoell. Linum Plussasta tehty kliininen ravitsemustutkimus osoitti, että se edistää vatsan toimintaa paremmin kuin pelkkää pellavaa sisältänyt vertailutuote.

Erikoiskauppojen tunnustus ilahduttaa

Valioravinto on vastaanottanut luontaistuote- ja terveyskauppiaiden antamia eri palkintoja nyt yhteensä jo 13 kertaa – useammin kuin kukaan muu.

Kauppiaiden antama tunnustus lämmittää mieltä todella. Erikoiskaupat ovat tärkein kumppanimme ja asiakkailleen luotettava ja asiantunteva ostopaikka, Pomoell sanoo.

Faktat: Linum Plus

• Myydään luontaistuotealan erikoisliikkeissä ja apteekeissa.
  • Hinta n. 12 € / 350 g pakkaus.
  • Sisältää pellavarouhetta, psyllium-kuorirouhetta, tyrnin marjarouhetta, hillan siemenrouhetta ja mustikkajauhetta. Pellava ja kaikki marjat ovat kotimaisia.
  • Gluteeniton ja lisäaineeton.
  • Lue lisää Linum Plussan hyvistä ominaisuuksista osoitteessa www.valioravinto.fi/linum-plus.

Faktat: Vuoden Superruoka –palkinto

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto on luontaistuote- ja terveyskauppojen valtakunnallinen toimialajärjestö, jonka jäsenistö koostuu terveystuotealan erikoiskaupan yrityksistä. Liiton jäsenet valitsevat vuosittain Vuoden Terveystuotteen, Superruuan, Hoitotuotteen ja Urheiluravinteen. Valinnassa kiinnitetään huomiota seuraaviin kriteereihin:

• tuotteen takana on tutkimustietoa ja onnistunutta tuotekehitystä
  • tuotteella on laaja positiivinen kuluttajapalaute
  • tuote on terveystuotealan tavoitteiden ja hengen mukainen
  • tuote on laadukas ja luotettava
  • tuote soveltuu itsehoitotuotteeksi terveydestään huolehtivalle kuluttajalle

Farmaseutti Anneli Pomoell-Ulfstedt, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7920, sähköposti: anneli.pomoell-ulfstedt@valioravinto.fi

Pietarsaarelainen perheyritys Valioravinto on perustettu vuonna 1960, ja sen liikeideana on alusta asti ollut tuottaa puhtaita ja luontaisia vaihtoehtoja suomalaisten hyvinvoinnin tueksi. Valioravinnon arvostus kuluttajien että luontaistuotealan parissa näkyy muun muassa sen jatkuvassa menestyksessä Vuoden Terveystuote, Superruoka ja Hoitotuote -palkinnoissa. Voitto on tullut kotiin jo 13 kertaa, useammin kuin yhdelläkään kilpailijalla. Valioravinto panostaa tulevaisuuteen ja kehittää jatkuvasti uusia tehokkaita, turvallisia ja tutkittuja tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi. Laadulle asetetaan tiukat vaatimukset, mistä osoituksena on yrityksen lääketehdas- ja lääketukkuoikeudet.