Tehosta treeniäsi hyvin imeytyvillä ravintolisillä

Kunnon treeni vaatii paljon – harjoittelussa kehittymiseen ja siitä toipumiseen tarvitaan rakennuspalikoiksi monipuolisesti ja riittävästi erilaisia hivenaineita. Valioravinnon Kelasin-tuoteperhe varmistaa paitsi hivenaineiden riittävän saannin myös niiden tehokkaan imeytymisen.

Pelkkä hivenainevalmisteiden nauttiminen ei vielä takaa, että niistä olisi hyötyä. Edellytys hivenaineiden hyödyntämiselle on niiden imeytyminen ruuansulatuskanavasta verenkiertoon, mihin ne tarvitsevat aina avukseen proteiinin rakenneosia eli aminohappoja. Parhaan imeytymisen varmistamiseksi kannattaa valita valmisteita, joissa hivenaineet ovat orgaanisessa muodossa. Näistä toimivimpia ovat kelaatit, sitraatit ja glukonaatit.

Kelasin-tuoteperheen hivenaineet ovat imeytymiskilpailussa varmistaneet voittonsa jo starttiviivalla; ne ovat aminohappokelaattimuodossa eli valmiiksi sidottu kasviperäisiin aminohappoihin. Siksi ne ovat heti imeytymiskelpoisia. Koska valmiiksi aminohappoihin sidotulla hivenaineella on jo omasta takaa kaveri mukanaan, ei se myöskään heikennä nautitun ruoan muiden hivenaineiden imeytymistä – useimmat hivenaineet kun kamppailevat samoista imeytymismekanismeista.

Kelasin pitää vatsan rauhallisena

Jotkut vahvat hivenainevalmisteet voivat helposti aiheuttaa vatsaoireita – ärsytystä ja jopa ripulia. Tämä johtuu juuri huonosta imeytymisestä ohutsuolesta verenkiertoon, jolloin imeytymättömät hivenaineet päätyvät paksusuoleen ja aiheuttavat siellä ärsytystä. Kelasin-hivenaineiden huippuhyvä imeytyminen varmistaa, etteivät vatsaongelmat pääse häiritsemään harjoittelua.

Apua sen seitsemän sorttisiin tarpeisiin

Kelasin-tuoteperheestä löytyy seitsemän eri hivenainevalmistetta: kromi, kupari, magnesium, mangaani, rauta ja seleeni. Jokaisella urheilijalla on yksilölliset tarpeensa, olipa kyseessä sitten ammattilainen tai tavallinen kuntoilija. Kelasin-hivenaineista löytyy tukea tilanteeseen kuin tilanteeseen, ja niitä voi yhdistellä tai käyttää erikseen tarpeen mukaan –  toisin kuin valmiita seoksia ja ja monihivenaineita. Paras käytännön osoitus Kelasin-tuoteperheen toimivuudesta on yli 20 vuoden huima suosio Suomen ravintolisämarkkinoilla.

Faktat: Kelasin-hivenainetabletit

• Myydään luontaistuotekaupoissa ja apteekeissa.
  • Hinta n. 7 € / 100 tabletin pakkaus ja n. 12 € / 200 tabletin pakkaus
  • Valioravinnon Kelasin-hivenaineiden valmistuksessa käytetään amerikkalaisen Albion Laboratories Inc. korkealaatuisia aminohappokelaatteja, joiden biologinen hyväksikäytettävyys on kliinisesti tutkittu
  • Kelasin Kromi: sokeriaineenvaihdunnan tasapainottamiseen, painonhallintaan, rasvanpolton tehostamiseen ja lihasmassan kasvattamiseen
  • Kelasin Kupari: raudan vaikutusten täydentämiseen, voimattomuuteen ja yleiseen väsymykseen,
ihon pigmentin ja rusketuksen muodostukseen,
luuston rakentamiseen
  • Kelasin Magnesium: suonenvetoihin ja lihaskramppeihin,
 sydämen hyvinvointiin,
 rasittuneille lihaksille,
väsymykseen ja stressiin
  • Kelasin Mangaani: nivelille,
 luustolle,
 lihaksille
  • Kelasin Rauta: väsymykseen,
 yleiseen voimattomuuteen,
 vastustuskyvyn ja yleiskunnon ylläpitämiseen
  • Kelasin Seleeni: väsymykseen ja voimattomuuteen,
vastustuskyvyn tukemiseen, eturauhasen hyvinvointiin
  • Kelasin Sinkki: iholle ja limakalvoille,
katkeileville hiuksille ja halkeileville kynsille, vastustuskyvylle,
eturauhaselle

Hyvinvointia luonnon raaka-aineista jo yli 50 vuotta

Kun apteekkari Bertil Pomoell perusti yrityksen vuonna 1960, liikeideana oli tuottaa puhtaasti luonnon raaka-aineisiin perustuvia tuotteita ilman perinteistä lääkekemiaa. Valioravinnon laadukas luontaistuotevalikoima on saavuttanut vuosien saatossa sekä tutkijoiden että terveysalan asiantuntijoiden arvostuksen. Pietarsaarelainen perheyritys on voittanut Vuoden Terveystuote-palkinnon jo 12 kertaa, useammin kuin yksikään kilpailija. Viimeisin voittaja on Iho Omega –mustaherukansiemenöljykapselit vuonna 2011. Muita tunnettuja voittajia ovat KarpaLact Strong, Carmolis-yrttitipat, Omega7-tyrniöljykapselit, jälkihajuttomat Kyolic-valkosipulitabletit sekä KingoVital ginkgo biloba -tabletit. Valioravinto panostaa tulevaisuuteen ja kehittää jatkuvasti uusia tehokkaita, turvallisia ja tutkittuja tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi. Laadulle asetetaan tiukat vaatimukset, mistä osoituksena on yrityksen lääketehdas- ja lääketukkuoikeudet.

Tuotepäällikkö Juha Sihvonen, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7900, sähköposti:juha.sihvonen@valioravinto.fi

Markkinointipäällikkö Janne Grahn, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7900, sähköposti:janne.grahn@valioravinto.fi

Farmaseutti Anneli Ulfstedt, Oy Valioravinto Ab, puh: 06 781 7900, sähköposti:anneli.ulfstedt@valioravinto.fi

Lehdistökontakti Johanna Tanhuanpää, Invenire Oy, puh: 040 822 8140, sähköposti:johanna.tanhuanpaa@invenire.fi