• Invesdor/

ApiOmat ja Neonto: Saksalaisen taustajärjestelmän ja suomalaisen suunnitteluteknologian unelmaliitto

HELSINKI 15.5.2017 – Sovelluskehitystä nopeuttavaa työkalua tekevä Neonto Oy on julkistanut historiansa suurimman kaupan saksalaiselle ApiOmatille. Kauppa antaa nostetta Neonton rahoituskierrokselle, joka on avoinna Invesdorin rahoituspalvelussa.

Suomalainen startup-yritys Neonto ja saksalainen suuryrityksille suunnattuja taustajärjestelmiä tarjoava ApiOmat ovat solmineet neljän vuoden mittaisen lisensointisopimuksen Neonton mobiiliteknologiasta. Sopimuksen vuotuinen arvo on yli satatuhatta euroa, ja se mahdollistaa kokonaisvaltaisen ratkaisun tarjoamisen jokaiselle ApiOmatin asiakkaalle.

“Tuotteemme täydentävät toisiaan täydellisesti. Meiltä on puuttunut linkki suuryritysten käyttämiin taustajärjestelmiin ja ApiOmatilta mahdollisuus rakentaa mobiilikäyttöliittymiä", sanoo Neonton teknologiajohtaja Pauli Ojala. “Synergiaetu on selkeä.”

“Tyypillisesti asiakkaallamme on tuhat työntekijää mutta vain muutama kymmenen mobiilikehittäjää, ja heidän kätensä ovat jo valmiiksi täynnä töitä. Neonton työkalun avulla asiakkaamme pystyvät nopeuttamaan mobiilisovellusten tuotantoaikaa moninkertaisesti", toteaa ApiOmatin toimitusjohtaja Marcel Etzel.

ApiOmat on tähän mennessä tarjonnut taustajärjestelmäpalveluita (BaaS) isoille pörssiyhtiöille. Tulevaisuudessa se voikin tarjota asiakkailleen koko sovelluksen kehityspolun käyttöliittymästä aina taustajärjestelmään asti.

Neontolla on rahoituskierros auki Invesdorin rahoituspalvelussa. Neonton tavoitteena on kerätä 200 000 euroa rahoitusta palkatakseen myyntiin ja markkinointiin lisää työvoimaa. Suurin yksittäinen sijoittaja kierroksella on yrityskiihdyttämö Nestholma, joka on vakuuttunut Neonton tulevaisuuden näkymistä. Neonton osakeannista voi lukea lisää osoitteessa https://www.invesdor.com/fi/pitches/811

Timo Kytömäki, CEO, Neonto Oy
timo@neonto.com, +358

Marcel Etzel, CEO, ApiOmat
etzel@apiomat.com

Mikko Savolainen, viestintäpäällikkö, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Neonto lyhyesti:

Neonto on suomalainen visuaalisia suunnittelutyökaluja tekevä startup, jonka tuotteet nopeuttavat iOS-, Android- sekä Facebookin ReactJS-sovelluskehitystä kymmenkertaisesti. Neonton tuotteita käyttävät mm. Samsung, CGI, Quickseries, Orange, ApioMat ja Aalto-yliopisto, lisäksi tuotteilla on tuhansia käyttäjiä yli 120 maasta. Neonton uusimman web-sovellusten suunnittelutyökalun käyttäjämäärät ovat kasvaneet keskimäärin 50% kuukaudessa. www.Neonto.com

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 30 miljoonaa euroa. Onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty yli 80.

Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2016 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Sen asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä rekisteröityneitä sijoittajia yli 140 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.

Invesdor lukuina 2016

Invesdor medialle