Fafa’sin osakeanti oli menestys

Lehdistötiedote 5.12.2018 – Suomen nopeimmin kasvaviin ravintolaketjuihin lukeutuvan Fafa’sin osakeanti ylitti tavoitteet. Fafa’s Plats Oy tavoitteli osakeannilla 300 000-1 000 000 euron varoja. Sijoittajat merkitsivät annissa osakkeita noin 1,07 miljoonalla eurolla ja yhtiö sai yli 500 uutta omistajaa. Fafa’s Plats Oy:n hallitus on kokouksessaan päättänyt hyväksyä kaikki annissa tehdyt merkinnät huolimatta ylärajan lievästä ylityksestä.

”Kiitämme sijoittajia luottamuksesta. Fafa’s Plats Oy:n osakeanti ylitti tavoitteemme, joita olivat omistajapohjan laajentaminen ja varojen kerääminen kasvuhankkeiden rahoittamiseen. Osakeannilla kerättyjä varoja käytämme muun muassa asiakaskontaktia syventävän mobiilisovelluksen kehittämiseen sekä Drive In -konseptimme suunnitteluun ja pilottihankkeisiin”, Fafa’s Plats Oy:n hallituksen puheenjohtaja Jukka Järvinen toteaa.

"Osakeannin alkaessa Fafa’silla oli Suomessa 26 ravintolaa. Nyt ravintoloita on kolme enemmän. Kuluvan tilikauden lopussa toimipisteitä on arviomme mukaan 37 ja seuraavan tilikauden aikana avaamme arviolta parikymmentä ravintolaa lisää. S-ryhmän kanssa yhteistyössä toteutettujen ravintoloiden määrä kaksinkertaistuu kevään aikana", Järvinen jatkaa.

Toiminta kehittyy edelleen Virossa, jossa on nyt kolme ravintolaa. Viime viikolla avattiin myös ensimmäinen ravintola Tukholmaan, jossa Fafa’silla on kovat kasvutavoitteet.

Myös ruokakaupoissa alkanut Fafa’s-tuotteiden vähittäismyynti on alkanut lupaavasti.

"Tuotteemme ovat jo laajasti tarjolla S-ryhmän kaupoissa ja enenevässä määrin myös K-ryhmän kaupoissa”, Järvinen sanoo.

Lisätietoja:
Jukka Järvinen, hallituksen puheenjohtaja, Fafa's Plats Oy
Jukka@fafas.fi

Fafa's lyhyesti:
Vuonna 2011 perustettu Fafa's on Suomen johtava Fast Casual -segmentissä toimiva ravintolaketju. Fafa'sin ruoka saa vaikutteensa eteläiseltä Välimereltä. Noin 60 prosenttia myynnistä perustuu voimakkaassa kasvutrendissä olevaan kasvisruokaan.
Tällä hetkellä ravintoloita on 29 ja ensi vuoden maalikuussa päättyvän tilikauden lopussa jo lähes 40. Kevääseen 2022 mennessä Fafa'sin tavoitteena on avata ketjun sadas ravintola Suomessa. Poikkeuksellisen voimakkaasta kasvusta huolimatta Fafa's on alusta saakka tehnyt vuosittain voitollisen tuloksen. Lisätietoja fafas.fi

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 65 miljoonaa euroa ja järjestetty yli 130 onnistunutta rahoituskierrosta. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 80 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja Invesdor.com