Future Dialog ajaa kaupunkilaisia ja kaupunkeja vuoropuheluun – käytössä jo 20 kaupungissa ja yhteisössä

Helsinki 11.6.2018 – Toimivien ja viihtyisien yhteisöjen luomiseksi tarvitaan jatkuvaa vuoropuhelua. Suomalaisyritys Future Dialog nykyaikaistaa kansalaisvaikuttamista jo 20 kaupungissa ja yhteisössä kuten Hyvinkäällä ja Porvoossa.

Toimivien ja viihtyisien yhteisöjen rakentamiseen tarvitaan jatkuvaa vuorovaikutusta kuntien ja niiden asukkaiden välille. Kansalaisvaikuttaminen koetaan kuitenkin yhä vaikeaksi ja vaikuttamisreittien löytäminen aikaa vieväksi.

“Future Dialog modernisoi vuorovaikutuksen kaupunkien ja niiden asukkaiden välillä. Ratkaisulla voidaan aidosti sujuvoittaa ihmisten arkea ja elämää”, sanoo Future Dialogin toimitusjohtaja Erno Launo.

Future Dialogin kehittämä palvelu mahdollistaa säännöllisen vuoropuhelun mobiilisti, jonka tuloksena kaupungit voivat kerätä näkemystä asukkailtaan ja sidosryhmiltään. Kertyvä tieto voidaan koostaa ja analysoida edelleen. Palvelu mahdollistaa myös tehokkaan tiedottamisen ja palautteen keräämisen yhteisön sisällä.

Asukkaille ja muille sidosryhmille Future Dialogin palvelu on vaivaton mobiili kanava, jonka kautta osallistua oman ympäristön kehittämiseen. Kaupunki taas voi ohjata resurssinsa jatkuvaan ja strukturoituun keskusteluun ja lähidemokratian edistämiseen, teemaan joka on enenevästi kuntien agendalla.

”Future Dialogin kokemus osoittaa, että vaivattoman ja intuitiivisen käytön siivittäminä palvelu tavoittaa myös vaikeasti tavoitettavat nuoret sekä ruuhkavuosiaan elävät 30–50-vuotiaat asukkaat”, Launo sanoo.

Tähän mennessä Future Dialogin avittamaa vuoropuhelua on käyty monipuolisesti kuntien kehittämiseen liittyen. Sovelluksissa on käyty monipuolista vuoropuhelua mm. Digitaalisesta oppimisesta, kaupunkien palvelukehityksestä, liikennejärjestelyistä, urheilu- ja ulkoilualueista sekä yleisesti kaupunkien strategioiden rakentamisesta.

Osallistamisen trendi vahvistuu maailmanlaajuisesti

Lähidemokratia ja osallistaminen ovat enenevässä määrin kaupunkien ja kuntien agendalla myös Suomen rajojen ulkopuolella. Maailmanlaajuista trendiä kannattelevat kaupungistuminen, digitalisaatio sekä tapamme käyttää sosiaalisia ja mobiileja verkostoja. Esimerkiksi Järvan kaupunkin Virossa asetti vuoropuhelun ja osallistamisen tavoitteeksi osana hallinnollista maakuntauudistusta ja sen seurauksena kaupungille räätälöitiin oma osallistamissovellus, joka on ladattavissa sovelluskauppojen kautta.

Future Dialog on tällä hetkellä Suomen johtava osallistamisratkaisu. Yhtiöllä on jo jalansijaa Ruotsissa, Norjassa sekä Virossa ja yhtiö tähyää nyt kansainvälisille markkinoille Pohjoismaiden ja läntisen EU:n kautta. Osallistamisen hengessä yhtiö tarjoaa mahdollisuuden osallistua kansalaisvaikuttamisen liikkeeseen joukkorahoituksen kautta. Yhtiön anti on auki Invesdor-palvelussa.

Lisätietoja Future Dialogin annista

Yhteystiedot:
Erno Launo, CEO, Future Dialog Oy
erno.launo@futuredialog.fi, +358 400 551502

Mikko Savolainen, viestintäjohtaja, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Future dialog lyhyesti:
Future Dialogin ratkaisu yhdistää kaupungit ja niiden asukkaat mobiiliin vuorovaikutukseen ja tuo asukkaat viihtyisien ja toimivien yhdyskuntien kehityksen keskiöön. Tällä hetkellä ratkaisu on käytössä yli 20 kaupungissa ja yhteisössä Suomessa ja yhtiö tähyää nyt kansainvälisille markkinoille joukkorahoituksen keinoin. Lisätietoja osoitteessa futuredialog.fi.

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 55 miljoonaa euroa ja järjestetty yli 120 onnistunutta rahoituskierrosta. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä, Tukholmassa ja Lontoossa. Lisätietoja osoitteessa invesdor.com.