Henri Alénin KomeroFood tarjoaa vastuullista ja terveellistä ruokaa kaikille

Lehdistötiedote 26.2.2019 – KomeroFoodin ateriapusseista on helppo valmistaa vastuullista ja terveellistä ruokaa kotona. Ruuat on suunnitellut huippukokki ja yhtiön osakas Henri Alén. Yhtiön kasvurahoituskierros on avattu Invesdorissa.

"Ruoka joka on valmiiksi mitattu, pakattu, ja mukaan tulisi ohje." Tämä kuulosti Henri Alénin mielestä tosi täydelliseltä, joten hän lähti vuonna 2015 perustajaosakkaaksi KomeroFoodiin.

Henri Alénin mukaan Komero-ruuat ovat helppoja, nopeita ja maistuvat koko perheelle. "Valitsemme ensiluokkaiset raaka-aineet. Olemme tehneet paljon töitä sen eteen, että löydetään sopivat raaka-aineet", Alén kertoo. "Mukana on paljon myös pientuottajia."

"Komero-pussit pakataan käsin ja samalla katsotaan, että laatu on standardien mukaista. KomeroFood mahdollistaa sen, että voi tehdä kustannustehokkaasti huippuluokan ruokaa niin että mitään ei jää yli eikä mene roskiin", Alén painottaa.

KomeroFoodin ateriapussit poikkeavat muista ateriakasseista siinä, että Komero-pussit ovat myynnissä normaalissa ruokakaupassa. Komero-pussien avulla kauppa voi myös tuoda ateriakassipalvelun hyödyt omaan verkkokauppaansa. Näin asiakas voi ostaa samalla päivittäiselintarvikkeet ja valmiiksi pakatut ateriakassit.

Toimitusjohtaja ja perustaja Pekka Nuutinen kertoo, että Komero-pussien asiakasryhmien kirjo on yllättänyt. Suurin asiakasryhmä on työssäkäyvät ihmiset mutta Komero-pussien avulla ruuanlaitto onnistuu niin kymmenvuotiaalta lapselta kuin ikäihmiseltäkin, selkeän ohjeen ja valmiiksi mitoitettujen raaka-aineiden ansiosta.

"Olemme saaneet paljon kiitosta myös ikäihmisiltä kuinka helppoa Komero-pusseista on valmistaa maukasta ja ravintopitoista ruokaa itse kotona", Nuutinen kertoo. "Lisäksi lasten kokkausinto Komero-pusseista on ollut ilmiömäisen suurta."

Julkisella osakeannilla rahoitusta kasvuun

KomeroFood käynnisti tänään julkisen osakeannin Invesdor-joukkorahoitusalustalla. Annin ylärajaksi on asetettu 700 000 euroa. Kerätty rahoitus käytetään kasvun kiihdyttämiseen, pääasiassa myynnin ja markkinoinnin vahvistamiseen.

Keväällä 2018 omistajaksi tuli mukaan myös liikemies Mika Sutinen.

"Mikan kanssa viimeisteltiin tuotteet ja konsepti valmiiksi laajentumista varten. Tätä lähdettiin toteuttamaan elokuussa", toimitusjohtaja Nuutinen sanoo. "Vuoden 2018 loppuvuoden kasvu oli erittäin vahvaa. Nyt Komero-pusseja on myynnissä yli 100 myymälässä ja kasvu jatkuu voimakkaana."

"Tavoitteena on olla vuonna 2021 Suomen kiinnostavin ruoka-alan brändi, jonka tuotteita on laajasti myynnissä Suomessa ja kansainvälistyminen on hyvässä vauhdissa."

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Sijoitusmateriaali saatavilla osoitteessa invesdor.com/komerofood

Pekka Nuutinen

CEO, Founder / KomeroFood Oy

pekka.nuutinen@komerofood.fi, p. 044 371 8323

KomeroFood lyhyesti:

KomeroFood Oy myy ja markkinoi Komero-ateriapusseja, joissa on Henri Alénin resepti ja kaikki tarvittavat raaka-aineet 2-3 henkilön ruokaa varten. Komero-pussin avulla ruuanlaitto on niin helppoa, että lapsikin osaa valmistaa ruuat vaikka koko perheelle. Valmiiksi mitattujen raaka-aineiden ansiosta hävikkiä ei tule lainkaan. Komero-pusseja voi ostaa hyvin varustelluista ruokakaupoista, joita on nyt reilu 100 ja lisää tulee jatkuvasti. KomeroFoodin missiona on tarjota paras tapa valmistaa herkullista ja terveellistä ruokaa kotona. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen toimipaikka on Kuopio. www.komerofood.fi

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 60 miljoonaa euroa ja järjestetty yli 130 onnistunutta rahoituskierrosta. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 80 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Tukholmassa. www.invesdor.com