Huoleti Oy kiihdyttää USA:n ja Euroopan markkinoille

Yhteisöjen merkitys potilaan toipumisprosessissa ja hyvinvoinnin ylläpitämisessä kasvaa koko ajan. Sairaalat ja lääkeyhtiöt haluavat tarjota asiakkailleen parempaa palvelua ja huolenpitoa. Huoleti on hoidon tukena. Pelkkä lääke ei riitä parantamaan ihmistä, vaan terveydestä ja hyvinvoinnista jopa 70-80% tulee yhteisöstä ja tuesta. Huoleti Oy auttaa jatkamaan elämää vakavan sairauden tai haastavan elämäntilanteen kohdatessa.

Huoleti aloitti elokuun alussa Verticalin ja Uudenmaan liiton järjestämässä Growth Track -pilottihankkeessa, jonka tarkoituksena on buustata lupaavien kasvuyritysten toimintaa seuraavalle asteelle. Huoletin seuraava askel on hakea tukea kasvuun muun muassa Verticalin Growth Track -ohjelmasta, jonka avulla rakennetaan toimiva käyttöönoton malli Uudellamaalla. Samaan aikaan valmistaudutaan siirtymään USA:n ja Euroopan markkinoille.

Yrityksen aikaansaavuus teki vaikutuksen mentoriin

– Kartoitamme koko ajan potentiaalisia ja lupaavia yrityksiä yhteistyökumppaneiksemme. Huoleti Oy:n tiimin dynaaminen tekemisen meininki teki meihin vaikutuksen. Heillä on erinomainen porukka toteuttamaan asioita, yrityksen bisnesidea on hyvä ja yritys on kasvanut hyvää tahtia jo ensimmäisen elinvuotensa aikana, kertoo Venture Analyst Eero Toppinen Verticalista.

Huoletin mentoroinnissa on kiinnitetty huomiota muun muassa palvelun löydettävyyteen eri kohderyhmille, tuotteen hinnoitteluun, sekä hyötyjen argumentointiin käyttäjille ja asiakkaille.

Palvelun löydettävyyden kehittäminen on tärkeää, jotta sairauden tai haasteen kohdanneet ihmiset ja heidän läheisensä tavoittavat hyödyt omassa elämäntilanteessaan. On tiedettävä, millaisia polkuja pitkin käyttäjät tulevat palveluun ja mikä motivoi heitä käyttämään sitä.

Huoleti seilaa sinisillä merillä

Vaikka terveysteknologiaa ja yhteisöllisyyttä hyödyntäviä palveluita onkin jonkin verran tarjolla, näkee Toppinen Huoletilla hyvän markkinaraon.

– Kilpailu kertoo siitä, että ala on ylipäätään kannattava. Kilpailijoita on vielä kuitenkin määrällisesti vähän, mikä antaa Huoletin monipuoliselle ja skaalautuvalle palvelulle etulyöntiaseman, Toppinen huomauttaa. Huoletin markkina yrityksen onnistuessa on valtava.

Vaikeasta sairaudesta kärsivien potilaiden määrä on suuri, eikä ole olemassa palvelua joka tarjoaisi luotettaviin lähteisiin perustuvaa ja sairauteen liittyvää tietoa suoraan applikaatiosta, yhteisöllisten avustamismahdollisuuksien lisäksi.

– Me terveet emme aina ymmärrä, miten sairastuneen maailma muuttuu, ja kuinka vaikeaksi avun pyytäminen, ja myös tarjoaminen voi muuttua, muistuttaa Huoletin toimitusjohtaja Carita Savin.

Tule mukaan osaksi Huoletin kasvua

Huoleti Oy:llä on parhaillaan auki Invesdorin kautta järjestettävä julkinen osakeanti, jonka avulla yritys laajentaa tuotekehitystään, kiihdyttää myynnin kasvua Suomessa sekä edistää ja kehittää liiketoiminnan laajenemista Yhdysvalloissa.
Huoleti on ensimmäinen palvelu, jossa yhdistyvät sekä nykyaikaiset potilasyhteisöt, lähipiirin tukeminen ja tuen ja avun organisoiminen. Huoleti on ainoa alusta, jossa sekä huolen kohdannut että tämän läheiset saavat tukea. Palvelun avulla myös vapaaehtoistyöntekijät ja apua tarvitsevat kohtaavat. Huoletilla on kaikki edellytykset kasvaa alan kattavimmaksi palveluksi, josta kohdennettua apua ja tukea löytyy jokaiselle.

Huoleti Oy lyhyesti

•    Huoletin tärkeimpiä asiakkaita ovat yksityisen sektorin terveyspalveluiden tarjoajat, vakuutusyhtiöt ja potilasjärjestöt.

•    Huoleti on edelläkävijä digitaalisen terveyden ja hyvinvoinnin saralla: se on ainoa digitaalinen alusta jossa yhdistyvät kaikki toipumista ja yhteisöllisyyttä edistävät ominaisuudet.

•    Markkinat Huoletille ovat valtavat. Jo yksin syöpään sairastuneita ja siitä selvinneitä on Euroopassa kymmeniä miljoonia ja maailmanlaajuisesti satoja miljoonia.

•    Huoleti solmi yhteistyösopimuksen lääkeyhtiö Rochen kanssa kesäkuussa 2017.

•    Ensimmäisistä USA:n pilotoinneista neuvotellaan Cleveland Clinicin, Jefferson University Hospitalin ja Visiting Nurses Associationin kanssa.

Huoletin saamat palkinnot ja tunnustukset

•    Marraskuussa 2016 Huoleti oli yksi kolmesta voittajasta Kertomalla Paranee -innovaatiokilpailussa

•    Helmikuussa 2017 Huoleti valittiin Verticalin kiihdyttämöön, johon pääsi 12 yritystä 270 hakijan joukosta. Hakijoita oli yli 50 maasta.

•    Toukokuussa 2017 pääsi kolmen parhaan joukkoon OP Smart Health Innovation Challengessa, johon osallistui yli 200 hakijaa useista maista.

•    Toukokuussa 2017 Huoleti arvioitiin neljänneksi lupaavimmaksi kasvuyriytykseksi Digital Health Finland -tapahtumassa

•    Huhtikuussa 2018 Huoleti valittiin mukaan Pitch Perfect -kilpailuun MedCity Invest -konferenssissa Chicagossa.

Carita Savin

Huoleti Oy:n toimitusjohtaja

carita@huoleti.fi

www.huoleti.fi

Mikko Savolainen
mikko.savolainen@invesdor.com

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 16 miljoonaa euroa, ja onnistuneita rahoituskierroksia palvelussa on järjestetty yli 60.

Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 50 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.

Invesdor medialle