ICON Kiinteistörahastot rakentaa tuottoa energiatehokkuudella, hakee joukkorahoitusta kasvuun

LEHDISTÖTIEDOTE 18.11. – Joukkorahoituspalvelu Invesdorin tuorein joukkolainakohde on kiinteistösijoitusrahastoja hallinnoiva ICON Kiinteistörahastot Oy. Piensijoittajalle joukkolaina tarjoaa uuden keinon päästä käsiksi kiinteistökehityssijoituksiin.

T ä h ä n menness ä kiinteist ö kehitt ä minen on vaatinut paljon p ää omaa ja sit ä on ollut vaikea tehd ä itse , kertoo ICONin toimitusjohtaja, kiinteist ö sijoittaja Markus Havulehto . Avaamme joukkolainallamme piensijoittajille mahdollisuuden sijoittaa suoraan rahastoyhti öö mme ja p ää st ä t ä t ä kautta k ä siksi rakentamaamme tuottoon.

ICON rakentaa kasvukeskuksiin pieni ä , energiatehokkaita asuntoja, joihin se tuo toimistopuolelta tuttuja lis ä palveluja kuten korkeatasoisia saunaosastoja tai vuokrattavia tiloja. Yhti ö n rahastojen arvonluonti perustuu kannattavaan kiinteist ö kehitt ä miseen, jonka vuotuinen tuotto sijoittajille on noin 10-15 prosenttia perinteisen asuntosijoittamisen 5 8 prosenttiin verrattuna.

Nyt yhti ö hakee kasvunsa tueksi 250 000 500 000 euron joukkolainaa joukkorahoituspalvelu Invesdorin kautta. Minimimerkint ä on 500 euroa, mik ä mahdollistaa piensijoittajallekin sijoittamisen suoraan rahastoyhti ö n joukkolainaan sen hallinnoimien rahastojen sijaan. Lainalla on tarkoitus rahoittaa muun muassa yritysosto ja avainhenkil ö iden palkkaaminen, joiden turvin yhti ö edist ää visiotaan energiatehokkaasta ja lis ä palvelullisesta asumisesta.

Tulevaisuuden trendi asunnoissa ja kiinteist ö iss ä on energiatehokkuus. Kiinteist ö sijoittajat kiinnitt ä v ä t t ä h ä n jo nyt todella paljon huomiota, ja olemme itse s ää st ä neet jopa 25% energiakustannuksissa omissa kiinteist ö iss ä mme , Havulehto raottaa yhti ö n kehityssuuntaa. Tulevaisuudessa tavoitteemme on rakentaa omavaraisia kiinteist ö j ä , joita ei tarvitse v ä ltt ä m ä tt ä liitt ää kaukol ä mp ö verkostoon, vaan energiatarpeet t ä ytet ää n uusiutuvalla energialla, kuten aurinkopaneeleilla.

ICONin joukkolainassa on mielest ä ni mielenkiintoista, ett ä tavallisesti ammattimaiset sijoittajat sijoittavat kiinteist ö rahastoon suurempia summia, mutta nyt my ö s piensijoittajilla on mahdollisuus sijoittaa suoraan rahastoa hallinnoivaan yhti öö n , sanoo Invesdorin perustajaj ä sen ja toimitusjohtaja Lasse M ä kel ä .

ICON Kiinteist ö rahastojen joukkolaina on kolme vuoden laina, jolle yhti ö on valmis maksamaan enint ää n kahdeksan prosentin vuosittaista korkoa. Lopullinen korko m ää r ä ytyy huutokauppamekanismilla, jossa korkea kysynt ä sijoittajien suunnalta voi johtaa koron madaltumiseen. Sijoittajat n ä kev ä t tilanteen kehityksen reaaliajassa.

Kontaktihenkilöt:

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy

lasse.makela@invesdor.com , +358 40 7533 844

Markus Havulehto, toimitusjohtaja, ICON Kiinteistörahastot Oy

markus.havulehto@iconfund.fi , +358 50 464 0567

Invesdor media kit

Lisätietoa Invesdorin joukkolainoista

Invesdor on Helsingistä käsin toimiva finanssiteknologiayritys (fintech), joka ylläpitää Euroopan laajuisesti toimivaa velka- ja osakejoukkorahoituksen palvelua. Vuonna 2012 perustettu Invesdor on tähän mennessä kerännyt yli 9,7 miljoonaa euroa 45 joukkorahoitusprojektille. Yli 70 % Invesdorin kautta tehdyistä sijoituksista on tehty vuoden 2015 aikana. Invesdor itse on kerännyt noin 1,8 miljoonaa euroa alustansa rakentamiseen, pääosin oman joukkorahoituspalvelunsa kautta.

ICON Kiinteist ö rahastot lyhyesti:

Vuonna 2010 perustettu ICON Kiinteistörahastot Oy on yksi Suomen viime vuosien tuottavimmista kiinteistösijoitusrahastoista. Menestyksemme perustuu kehityskohteisiimme. Valitsemme sijoituskohteiksi vahvan kaupungistumisen alueilta kiinteistöjä, joiden käyttötarkoituksen muutamme ja kunnostamme uuden veroiseksi. Lisäksi kohteisiimme kuuluu kiinteistöjä, jotka puramme ja rakennamme tilalle uuden sekä tontteja, joihin rakennamme uutta. Rakennamme kohteelle itse lisäarvoa kehittämällä sitä.

Invesdor on kotimainen, Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 15 miljoonaa euroa, ja onnistuneita rahoituskierroksia palvelussa on järjestetty yli 60. Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 50 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.