Invesdor ehdolla Euroopan lupaavimpien kasvuyritysten listalle

Suomalainen joukkorahoituspalvelu Invesdor on ehdolla ainoana eurooppalaisena alansa edustajana Red Herringin vuosittaiselle Euroopan lupaavimpien kasvuyritysten listalle. Invesdor hankkii rahoitusta innovatiivisille kasvuyrityksille.

Yhdysvaltalainen mediayhtiö Red Herring laatii vuosittain listan Euroopan innovatiivisimmista yrityksistä . Arviointikriteereinä ovat muun muassa teknologiset innovaatiot, johdon kyvykkyys ja markkinoiden koko. Invesdor on ainoa joukkorahoituspalvelu Euroopan listaehdokkaiden joukossa.

– Red Herring -listaehdokkuus on hieno tunnustus tiimillemme joukkorahoituksen ja kasvuyrittäjyyden eteen tehdystä työstä, ja kannamme ehdokkuutta ylpeinä, Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä kommentoi uutista.

Uusina rahoituksenhakijoina kaksi cleantechiin keskittyvää yritystä

Euroopan lupaavimpiin joukkorahoitusalustoihin kuuluva Invesdor on lisännyt sijoituslistalleen kaksi uutta rahoitusta hakevaa suomalaista yritystä. Molemmat yritykset tuovat omilta osiltaan uusia tuulia puhtaan teknologian megatrendiin.

Espoolainen Waulis Motors Oy on kehittänyt muuttuvaan puristussuhteeseen perustuvan autonmoottorin. Teknologia mahdollistaa huomattavat polttoainesäästöt sekä hiilidioksidipäästöjen vähennykset, mikä tekee siitä lupaavan ratkaisun autoilun tulevaisuuden kannalta. Waulis Motorsin moottori on kilpailijoitaan huomattavasti yksinkertaisempi, pienempi ja edullisempi, mikä luo yritykselle merkittävää kilpailuetua. Waulis Motors hakee 160 000 320 000 euroa 4,57–8,74 % omistusosuutta vastaan. Yritys aikoo käyttää keräämänsä varat tuotekehityksen nopeuttamiseen.

Toinen näkökulma kestävän kehityksen edistämiseen tulee helsinkiläiseltä Ecompter Oy :ltä. Ecompterin kehittämä, pilvipohjaisesti pyöritettävä sovellus mahdollistaa pk-yrityksille näiden hiilijalanjäljen pienentämisen. Useissa hotelliketjuissa jo käytössä oleva sovellus tarjoaa asiakkailleen kattavat työkalut yrityksen kestävyysprosessin hallinnoimiseen koko matkalta. Skaalautuvuutensa ansiosta tuote on helppo siirtää tulevaisuudessa myös muille kohderyhmille. Yritys hakee 50 000 200 000 euroa 3,23–11,76 % omistusosuutta vastaan. Ecompterin tuote on valmis ja markkinoilla, joten rahoitusta haetaan markkinoinnin, PR:n ja myynnin kehittämiseen.

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja , Invesdor Oy , puh. 040 7533 844, lasse.makela(at)invesdor.com

Invesdor on yksi Pohjois-Euroopan johtavista osakepohjaisen joukkorahoituksen palveluista. Invesdor pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.

Invesdor on kotimainen, Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 15 miljoonaa euroa, ja onnistuneita rahoituskierroksia palvelussa on järjestetty yli 60. Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 50 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.