Invesdor järjestää joukkorahoituslistautumisen Ruotsissa

LEHDISTÖTIEDOTE 2.10.2017 – Joukkorahoituspalvelu Invesdor järjestää osakeannin ja listautumisen, kun ruotsalainen sijoitusyhtiö Seafire laajentaa omistuspohjaansa ja listautuu NGM Nordic MTF -listalle Tukholmaan. Osakeanti tapahtuu 2.-13.10.

Seafire AB (publ) on pääomasijoitusyhtiö, joka keskittyy vakiintuneisiin ja kannattaviin listautumattomiin yrityksiin, joissa on pitkän tähtäimen arvonkehittämismahdollisuuksia. Seafiren tämänhetkisiä omistuksia ovat Hedén Group AB ja Followit Sweden AB. Osakeannilla Seafire hakee omistajikseen pitkäjänteisiä sijoittajia.

Invesdor on Suomessa toiminut merkintäpaikkana Heeroksen, Ahola Transportin ja Siili Solutionsin listautumisanneissa.

Historiallinen kellonsoitto

– Seafiren osakeanti ja listautuminen vahvistaa asemaamme Ruotsissa, jossa joukkorahoituspalvelut eivät ole kehittyneet yhtä pitkälle kuin meillä, Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä kertoo.

Ruotsissa listautumiset tehdään tavallisesti pankkien kautta, joka on raskas ja hidas malli. Tämän lisäksi Invesdorin automatisoitu verkkopalvelu ja monikanavainen viestintä sijoittajille ratkaisivat järjestäjän valinnan.

– Tavoitteemme on päästä Ruotsin johtavaksi pienten yritysten kehittäjäksi. Osakeanti ja listautuminen ovat siinä johdonmukainen askel. Valitsimme Invesdorin kumppaniksemme, koska he tarjoavat oikeasti digitalisoidun prosessin ja tehokasta markkinointia verkossa ja sosiaalisessa mediassa, Seafiren toimitusjohtaja Johan Bennarsten painottaa.

– Olemme iloisia, että Seafire on vertaillut palveluntarjoajat perusteellisesti. Digitalisoitu prosessi ei saa olla pelkkä fasadi, vaan kaikkien toimintojen pitää kulkea sen kautta, Lasse Mäkelä sanoo.

Suomi kiinnostaa Seafirea myös markkinana

Sekä Johan Bennarsten että Seafiren sijoitusjohtaja Matts Gullbrandsson ovat työskennelleet urallaan useita vuosia suomalaisen sijoitusyhtiö CapManin palveluksessa.

– Tunnemme Suomen sijoitusalaa, joten odotamme tämän annin tuovan meille Suomesta paitsi sijoittajia, myös muita kiinnostavia kontakteja, Johan Bennarsten sanoo.

Invesdorin lisäksi osakeannissa ja listautumisessa toimivat neuvonantajina Augment Partners AB ja lakitoimisto DLA Piper Sweden sekä Aqurat Fondkommission AB. Ruotsin finanssivalvontaviranomaiset ovat hyväksyneet osakeantiesitteen, joka on myös toimitettu Suomen Finanssivalvonnalle.

Lisätietoja:

Listalleottoesite ja muut osakeantimateriaalit: https://www.invesdor.com/fi/pitches/871

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy, lasse.makela@invesdor.com, +358 40 7533 844 (suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi)

Johan Bennarsten, toimitusjohtaja Seafire AB, johan.bennarsten@seafireab.com, +46 70 749 5659 (ruotsiksi ja englanniksi)

Seafire AB (publ) lyhyesti

Seafire AB (publ) sijoittaa vakiintuneisiin ja kannattaviin listautumattomiin yrityksiin, joissa on pitkän tähtäimen arvonkehittämismahdollisuuksia. Sijoituskohteiden liikevaihto on enintään 10 miljoonaa euroa. Seafiren tämänhetkiset omistukset ovat Hedén Group AB ja Followit Sweden AB.

www.seafireab.com

Invesdor lyhyesti

Invesdor on Pohjoismaiden johtava joukkorahoituspalvelu, joka keskittyy osakepohjaiseen joukkorahoitukseen. Invesdorin palvelun kautta on sijoitettu kasvuyrityksiin jo noin 37 miljoonalla eurolla ja palvelu toimii Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Iso-Britanniassa. Invesdor on yksityisten suomalaisten rahoitus- ja liike-elämän ammattilaisten perustama ja tällä hetkellä sillä on noin 500 omistajaa. Invesdorilla on ainoana suomalaisena joukkorahoituspalveluna EU:n laajuinen toimilupa.

www.invesdor.com