Johanna Palin nimitetty joukkorahoituspalvelu Invesdorin lakiasiainjohtajaksi

LEHDISTÖTIEDOTE 3.12.2015 – Johanna Palin on nimitetty joukkorahoitusyhtiö Invesdorin lakiasiainjohtajaksi. Palinin kokemusta hyödyntäen Invesdor nopeuttaa laajentumistaan Euroopan talousalueella.

“Finanssikriisin jälkeinen sääntelyvyöry ja perinteisen finanssialan sääntely ei ota huomioon rahoitusalan uusia liiketoimintamalleja”, toteaa joukkorahoituspalvelu Invesdorin uusi lakiasiainjohtaja Johanna Palin.

”Sijoitusmuotoinen joukkorahoitus on innovatiivinen malli, jonka näen rahoitusmarkkinoiden murroksen ensimmäisenä aaltona. Sen vakiinnuttaminen nykyisessä sääntely-ympäristössä on haaste, jonka otan innolla vastaan”, Palin jatkaa.

Viime vuosikymmenen Palin työskenteli lakimiehenä Finanssialan Keskusliitossa, jossa hän vastasi monista relevanteista EU:n ja Suomen pääomamarkkinoita koskevista lainsäädäntöhankkeista. Hänellä on vahva asiantuntemus muun muassa EU:n rahoitusvälinemarkkinadirektiiveistä (MiFID ja MiFID II) sekä paikallisista ja EU:n laajuisista joukkorahoitusta koskevista lakialoitteista. Osakemarkkinoiden ja sijoittajansuojan lisäksi Palinin osaamisalueisiin lukeutuu joukkolainojen sääntely.

Palin tulee vastaamaan Invesdorin lakiasioista, ja hänet nimitetään yhtiön johtoryhmän jäseneksi.

“Sijoituspalvelutoimilupa avasi meille ehdottomasti monia kansainvälistymismahdollisuuksia. Olemme kuitenkin huomanneet, että ketterä laajentuminen MiFID-maailmassa edellyttää vahvaa kokemusta finanssialan sääntelystä EU-tasolla”, Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä myöntää. ”Juuri tätä kokemusta Johanna tuo tiimiimme. Olemme innoissamme Johannan mukaan saamisesta.”

Invesdor avasi syksyllä toimintansa Isossa-Britanniassa. Ensimmäiset brittiläisten yritysten rahoituskierrokset aukeavat Invesdorin palvelussa alkuvuodesta. Seuraavat laajennuskohteet Invesdorille ovat Norja, Ruotsi ja Tanska.

Kasvu näyttää lupaavalta, sillä yli seitsemän Invesdorin kautta yhteensä sijoitetusta kymmenestä miljoonasta eurosta on sijoitettu vuoden 2015 aikana.

Yhteyshenkilöt:

Lasse Mäkelä, perustajajäsen ja toimitusjohtaja, Invesdor Oy

lasse.makela@invesdor.com, +358 40 7533 844

Johanna Palin, lakiasiainjohtaja, Invesdor Oy

johanna.palin@invesdor.com, +358 44 930 1689

Invesdor on Helsingistä käsin toimiva finanssiteknologiayritys (fintech), joka ylläpitää Euroopan laajuisesti toimivaa velka- ja osakejoukkorahoituksen palvelua. Vuonna 2012 perustettu Invesdor on tähän mennessä kerännyt yli 10 miljoonaa euroa yli 47 joukkorahoitusprojektille. Yli 70 % Invesdorin kautta tehdyistä sijoituksista on tehty vuoden 2015 aikana. Invesdor itse on kerännyt noin 1,8 miljoonaa euroa alustansa rakentamiseen, pääosin oman joukkorahoituspalvelunsa kautta.