Joukkorahoituksessa ennätysmäärä sijoituskohteita

LEHDISTÖTIEDOTE 2.6.2016 – Joukkorahoitettavissa sijoituskohteissa on kesän lähestyessä paljon tarjontaa. Invesdorin joukkorahoituspalvelussa on käynnissä kahdeksan osakeantia ja toiset kahdeksan aukeamassa pian.

Kesän lähestyminen tuo sijoittajille tavallisesti paljon valinnanvaraa kasvuyritysten pyrkiessä toteuttamaan osakeantinsa ennen kesälomia. Ilmiö näkyy vahvana myös joukkorahoituksessa.

”Lupasimme alkuvuodesta sijoittajille kaksinkertaistavamme sijoituskohdetarjontamme tänä vuonna, ja lupaus alkaa nyt tulla toteen”, sanoo Invesdorin viestintäpäällikkö Mikko Savolainen. ”Pyrimme kasvattamaan etenkin norjalaisten ja englantilaisten sijoituskohteiden osuutta valikoimasta nopeasti.”

Käynnissä olevista anneista tällä hetkellä eniten sijoituksia on kerännyt Invesdorin oma osakeanti, jossa osakkeita on merkitty jo yli miljoonalla eurolla. Tarjolla on myös pienvarastointia Virossa Mini-Holdingin osakeannin muodossa, hajautettua startup-sijoittamista Nestholman kampanjan kautta ja kestävää kaupunkisuunnittelua Ecocityyn sijoittamalla. Muita kotimaisia sijoituskohteita ovat yliopistojen Tripadvisoriksi kutsuttu Study Advisory, pontikkaa tislaava Routa Distillery ja jalkapallojoukkue TPS.

Pian aukeavien kotimaisten kampanjoiden joukossa ovat Tino Singhin luotsaama terveellistä lastenruokaa tekevä TwoDads, valaisinvalmistaja Tunto Design ja edutech-yhtiö Claned.

Kansainvälisellä rintamalla aktiivisena kampanjana on brittiläinen vedonlyöjien sosiaalinen media BetJuno, jonka lisäksi kahden muun englantilaisen yrityksen kampanjat aukeavat lähiaikoina. Näistä ensimmäinen, Full Circle Labs, valmistaa 3D-tulosteiden retusointityökalua kun taas toinen, My London Girl, tekee nukkeja ja nukkeasusteita. Myös norjalainen miesten ihonhoitotuotteita valmistava Bad Norwegian avaa osakeantinsa hyvin pian.

"Uusia sijoituskohteita tulee aukeamaan palvelussamme pitkin kesää, joten kasvusijoittamista voi jatkaa mökiltäkin", Savolainen päättää.

Yhteyshenkilöt:

Mikko Savolainen, viestintäpäällikkö, Invesdor Oy

mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Invesdor media kit

Invesdorin osakeanti 2016 on käynnissä; sijoitettuna jo yli miljoona euroa. Lisätietoa osoitteessa www.invesdor.com/invesdor2016

Invesdor on Helsingistä käsin toimiva finanssiteknologiayritys (fintech), joka ylläpitää Euroopan laajuisesti toimivaa osake- ja lainajoukkorahoituksen palvelua. Vuonna 2012 perustetun Invesdorin kautta on sijoitettu yli 14 miljoonaa euroa 57 joukkorahoitusprojektiin. Invesdor itse on kerännyt noin 1,8 miljoonaa euroa alustansa rakentamiseen, pääosin oman joukkorahoituspalvelunsa kautta.

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 50 miljoonaa euroa ja järjestetty yli 110 onnistunutta rahoituskierrosta. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä, Tukholmassa ja Lontoossa.