Joukkorahoituspalvelu Invesdor keräsi asiakkailtaan mittavan rahoituksen

Joukkorahoituspalvelu Invesdorin asiakkailleen ja lähipiirilleen suuntaama osakeanti keräsi rahoitusta 45 päivässä yhteensä 290 871 euroa. Rahassa mitattuna kierros nousi suurimmaksi palvelun kautta järjestetyksi yksittäiseksi rahoituskierrokseksi.

Joukkorahoituspalvelu Invesdorin asiakkaille ja lähipiirille suunnattu osakeanti sulkeutui yhtiön verkkopalvelussa 26.6. Joukkorahoituskierroksen tavoite oli kahmia joukkorahoituksen varhaisia omaksujia osakkaikseen sekä tarjota lisäarvoa yhtiön asiakkaille.

– Halusimme sitouttaa asiakkaitamme ja ottaa joukkorahoituksen varhaisia omaksujia mukaan toimintaamme. Näemme uudet kansainväliset osakkeenomistajamme voimavarana tulevan kansainvälistymisemme kannalta, kertoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Suurimmaksi Invesdorin kautta järjestetyksi rahoituskierrokseksi noussut kierros keräsi yhteensä 290 871 euroa 135:lta sijoittajalta 13:sta eri maasta. Uusia osakkeenomistajia Invesdor sai 121 kappaletta.

Invesdor on kolmesti aiemminkin käyttänyt omaa alustaansa rahoituksen hakemiseen, mutta tämä oli ensimmäinen laajemmalle yleisölle suunnattu anti. Toisaalta kyse oli myös kokeilusta.

– Iron Sky Universen tapaus varmisti, että palvelumme toimii hyvin kansainvälisille, julkisille joukkorahoituskierroksille. Halusimme kuitenkin vielä kokeilla, kuinka hyvin se toimisi asiakkaille ja lähiverkostolle suunnatun, ei-julkisen joukkorahoituskierroksen kohdalla. Ja toimihan se; näillä eväillä on hyvä jatkaa kansainvälistymistä, Mäkelä toteaa.

Oma anti nosti Invesdorin kautta järjestettyjen onnistuneiden rahoituskierrosten lukumäärän 19:ään. Yhteensä kahden vuoden ikäisen Invesdorin kautta on sijoitettu yli 2,5 miljoonaa euroa.

Lasse Mäkelä, Invesdor Oy, toimitusjohtaja, perustajajäsen, puh. 0407533844, lasse.makela(at)invesdor.com

Invesdor on Pohjois-Euroopan johtavia osakepohjaisen joukkorahoituksen palveluja. Invesdor pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 50 miljoonaa euroa ja järjestetty yli 110 onnistunutta rahoituskierrosta. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä, Tukholmassa ja Lontoossa.