Joukkorahoituspalvelu Invesdor vahvistaa yritysrahoituksen osaamistaan

Johtaviin suomalaisiin sijoituspalveluyhtiöihin lukeutuvan Summa Capital Oy:n toimitusjohtajasta Mikko Bergmanista tulee joukkorahoituspalvelu Invesdorin hallituksen jäsen. Hänet valitaan yhtiön hallitukseen kevään yhtiökokouksessa. Bergman tuo Invesdoriin syvällistä rahoitusalan osaamista velka- ja varainkeruupuolilta.

Summa Capital Oy on suomalainen vuonna 2003 perustettu sijoituspalveluyhtiö. Yritys on toiminut neuvonantajana lukuisissa transaktioissa, joiden yhteisarvo ylittää kolme miljardia euroa. Summa Capital kuuluu kansainväliseen Globalscope M&A -verkostoon ja sen toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa. Mikko Bergman on luonut merkittävän uran investointipankkiirina toimien ennen Summan perustamista mm. Deutsche Bankissa Lontoossa ja ABN Amrolla Helsingissä.

– Joukkorahoitus on mielenkiintoinen uusi väylä yrityksille hankkia rahoitusta toimintaansa. Invesdor on nousemassa alan merkittävimmäksi toimijaksi pohjoismaissa innovatiivisella ja yrittäjähenkisellä otteellaan. Olen mielelläni auttamassa yhtiötä eteenpäin voimakkaan kasvun tuomien mahdollisuuksien hyödyntämisessä, Mikko Bergman kommentoi.

– Mikko Bergmanin yritykseemme tuoma asiantuntemus vahvistaa jo entuudestaan Invesdorin vankkoja yritysrahoituksen verkostoja ja ammattitaitoa. Vakiinnutamme asemaamme uuden sukupolven rahoituspalvelujen asiantuntevimpana tarjoajana, Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä kertoo.

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy, puh. 040-7533 844, lasse.makela(at)invesdor.com

Mikko Bergman, toimitusjohtaja, osakas, Summa Capital Oy, puh. 040 562 8976, mikko.bergman(at)summa.fi

Invesdor on yksi Pohjois-Euroopan johtavista osakepohjaisen joukkorahoituksen palveluista. Invesdor pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 50 miljoonaa euroa ja järjestetty yli 110 onnistunutta rahoituskierrosta. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä, Tukholmassa ja Lontoossa.