Kuusi yritystä hakee joukkorahoitusta PitchHelsinki-tapahtumassa – seuraa rahoituksen kertymistä reaaliajassa

Startup-yritykset ja reaaliaikainen joukkorahoitus tuodaan yhteen ensimmäistä kertaa historiassa, kun kuusi tarkkaan valittua nuorta yritystä hakee kasvua joukkorahoituksella keskiviikkona 20.11. järjestettävässä PitchHelsinki-tapahtumassa.

Totutun pitch-kilpailun lisäksi PitchHelsingissä tehdään nyt ensimmäistä kertaa myös reaaliaikaista joukkorahoitusta, sillä pitchaaviin yrityksiin voi tapahtuman aikana sijoittaa joukkorahoituspalvelu Invesdorin kautta. Tapahtuman yleisö saa siis mahdollisuuden päästä ensimmäisten joukossa mukaan innovatiivisten nuorten yritysten toimintaan.

Mobiilimarkkinointiratkaisuja kehittävä Avansera Oy hakee tilaisuudessa 50 000–75 000 euron rahoitusta, bloggaajien ja brandien matchmaking-palvelu Blogat Oy 50 000–60 000 euroa, kohdistetun radiomainonnan ratkaisuja tarjoava Exaget Oy 45 000–175 000 euroa ja julkisissa tiloissa personoidun musiikin kuuntelun mahdollistava Playmysong Oy 20 000–30 000 euroa. Pitchaamassa ovat myös vihreän sähkön ulkoilutarvikkeita suunnitteleva Tespack Oy, joka hakee 100 000–175 000 euroa sekä oikean henkilöllisyyden treffipalvelu Audreya luotsaava Trustability Incorporated Oy, joka hakee rahoitusta 80 000–150 000 euron arvosta.

Yritykset ovat myös asettaneet valuaationsa mataliksi rohkaistakseen sijoittajia toimimaan. Alennetun valuaation rahoituskierrokset ovat auki Invesdorin alustalla vain tapahtuman keston eli yhden päivän ajan.

– Pitch Helsinki tarjoaa sijoittajille hienon tilaisuuden tutustua meihin ja todeta potentiaalimme omin silmin. Rahoituksen kertymisen reaaliaikainen seuraaminen tekee päivästä ainutkertaisen ja jännittävän, kommentoi Avanseran toimitusjohtaja Cormac Walsh.

Rahoituksen kertymistä voi seurata reaaliajassa Invesdorin verkkosivuilla, minkä lisäksi tilaisuus tullaan streamaamaan suorana osoitteessa www.pitchhelsinki.fi. Stream-lähetykseen voi rekisteröityä osoitteessa http://eepurl.com/FB7XX.

– Tämä on tapahtumassa pitchaaville startupeille ainutlaatuinen tilaisuus puhua suoraan suurelle kansainväliselle sijoittajayleisölle ja vakuuttaa se suomalaisesta yrittäjyydestä, painottaa Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Yritysten pitcheihin voi jo tutustua Invesdorin verkkosivuilla osoitteessa https://www.invesdor.com/en/pitches/pitch-helsinki. PitchHelsinki -tapahtuman järjestävät YritysHelsinki ja Helsingin kaupunki yhteistyössä Invesdorin, FiBANin ja Aalto Start-up Centerin kanssa.

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy, puh. 040 7533 844, lasse.makela(at)invesdor.com

Ari Seppänen, PitchHelsinki, YritysHelsinki, puh. 040 3360 734, ari.seppanen(at)hel.fi

Invesdor

Invesdor on yksi Pohjois-Euroopan johtavista pääomapohjaisen joukkorahoituksen palveluista. Invesdorin pyrkii vauhdittamaan Suomen talouskasvua parantamalla startup- ja kasvuyritysten mahdollisuuksia saada rahoitusta. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme osoitteessa invesdor.com.

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 50 miljoonaa euroa ja järjestetty yli 110 onnistunutta rahoituskierrosta. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä, Tukholmassa ja Lontoossa.