Mika Ihamuotila sijoitti Invesdoriin

Marimekon hallituksen puheenjohtaja Mika Ihamuotila on tehnyt sijoituksen digitaalisia rahoituspalveluja tarjoavaan Invesdoriin.

”Uskon, että lähivuosina sijoittajien ja rahoitusta hakevien yritysten välillä on nykyistä vähemmän pankkien tapaisia välikäsiä. Tämän mahdollistaa erityisesti digitalisaatio, mutta myös lainsäädännön kehitys ja joukkorahoituksen yleistyminen”, Ihamuotila pohtii

”Invesdor on mielestäni todella lupaava tämän alan startup. Se on kasvanut lyhyessä ajassa Pohjoismaiden suurimmaksi yritysten joukkorahoittajaksi digitaalisen alustansa ja ammattitaitoisen henkilöstönsä ansiosta. Toivon voivani myötävaikuttaa siihen, että tämä suomalaisyhtiö kasvaa ja kansainvälistyy onnistuneesti,” Ihamuotila sanoo.

”Olemme iloisia, että saamme Mika Ihamuotilan rahoittajiemme ja sparraajiemme joukkoon”, Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä kertoo. ”Mikassa yhdistyy poikkeuksellisella tavalla pankkialan vahva osaaminen digitaalisen liiketoiminnan tuntemukseen. Finanssialalta hänellä on kokemusta Mandatumin ja Sampo Pankin toimitusjohtajana ja digitaalisuudesta mm. Elisan, Rovion ja Sanoman hallitustyöstä.”

Vuonna 2012 perustettu joukkorahoituspalvelustaan tunnettu Invesdor kehittää digitaalisia ratkaisuja pk-yritysten ja pörssiyhtiöiden rahoitustarpeisiin. Vuonna 2016 Invesdorin kautta järjestettyjen rahoitusjärjestelyjen keskikoko kaksinkertaistui 612 000 euroon. Myös palvelun kautta vuoden aikana sijoitettu pääoma kaksinkertaistui 14,7 miljoonaan.

Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Isossa-Britanniassa toimiva Invesdor harkitsee laajentumista myös Ruotsiin tämän vuoden aikana. Invesdor on saanut yhteensä rahoitusta noin kolme miljoonaa euroa, josta suurimman osan se on hakenut omaa digitaalista rahoituspalveluaan käyttämällä.

Yhteyshenkilöt:

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy
lasse.makela@invesdor.com, +358 40 7533 844

Mikko Savolainen, viestintäpäällikkö, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Invesdor on kotimainen, Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 26 miljoonaa euroa, ja onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty 73.

Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu sekä listaamattomia että pörssilistattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 50 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.

Invesdor in numbers 2016

Invesdor media kit