Pohjoismaiden johtava bitcoin-välittäjä Prasos keräsi 2,5M€ rahoituksen

TIEDOTE Helsinki 4.1.2018 – Prasos haki rahaa laajentumiseen Euroopassa sekä kryptovaluuttoihin perustuvien sijoitustuotteiden kehittämiseen perinteisille sijoittajille. Rahoituskierroksesta tuli Invesdor-alustan historian suurin listaamattoman yrityksen rahoituskierros.

Osakeanti käynnistettiin Invesdor-alustalla marraskuun 9. päivänä ja yhtiö saavutti ensimmäisen miljoonan joulukuun alussa. Investointitahti kiihtyi ja kierroksen viimeinen miljoona investoitiin vain kuuden päivän aikana, kun viime hetkeen sijoituksensa jättäneet sijoittajat pelkäsivät kierroksen umpeutuvan. Osakeanti saavutti 2,5 miljoonan euron enimmäismäärän 23. joulukuuta, eli 12 päivää ennen virallista sulkemispäivää.

"Meillä on erittäin positiivinen näkemys alan tulevaisuudesta ja oletimme, että kierros tulee menestymään. Osakeantimme vastaanotto ylitti kuitenkin kaikki odotuksemme. Olemme erittäin tyytyväisiä tulokseen ja kiitollisia luottamuksesta, jonka sijoittajat ovat meihin laittaneet. Yrityksellämme on haastava työ edessään ja tämä pääoman korotus auttaa meitä saavuttamaan paremmat tulokset nopeammin", Prasosin toimitusjohtaja Henry Brade kommentoi.

Rahoituskierroksessa Prasos tarjosi sijoittajille 15% omistusosuutta yrityksestä ja sai yli 1000 uutta osakkeenomistajaa Suomesta ja ulkomailta.

Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu laajentuminen uusille markkinoille ja kryptovaluuttarahaston lanseeraus

Seuraavien vuosien aikana yhtiö aikoo investoida laajentumiseen Euroopassa, tutkia mahdollisia yritysostoja kohdemarkkinoilla ja jatkokehittää vaihtopalvelujaan laskeakseen perinteisten sijoittajien kynnystä tulla markkinoille. Prasosin visio on kunnianhimoinen ja yritys aikoo myös olla mukana kehittämässä kryptovaluuttoihin perustuvaa sijoitusrahastoa.

"Yleinen kiinnostus kryptovaluuttoihin on lisääntynyt merkittävästi, mutta nykyiset palvelut eivät ole kovin käyttäjäystävällisiä", Brade lisää. "Olemme panostaneet voimakkaasti palvelujemme turvallisuuteen ja haluamme tehdä sijoitusprosessista mahdollisimman helpon ensimmäistä kertaa kryptovaluuttoihin sijoittaville tavanomaisille sijoittajille."

"Ala on monimutkainen erityisesti niille sijoittajille, joilla ei ole teknologiatuntemusta. Perinteisen investointituotteen kehittäminen, joka yhdistää kryptovaluuttamarkkinan ja tietämyksemme eri teknologioista, on erittäin mielenkiintoinen projekti ja sille on selkeä kysyntä."

Tämänhetkinen investointikierros oli viimeinen tämäntyyppinen vaihe Prasosin suunnitelmissa. Prasos arvioi seuraavaksi potentiaaliseksi askeleekseen listautumisen Nasdaq First North -markkinapaikalle.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Heidi Hurskainen
Myyntijohtaja /Prasos Oy
hhurskainen@prasos.fi, puh. +358 44 2316864

Henry Brade
Toimitusjohtaja ja perustaja/Prasos Oy
hbrade@prasos.fi,  tel. +358 41 501 4485

Prasos lyhyesti:
Prasos Oy:n liiketoimintamme keskittyy kryptovaluuttojen vaihdantaan ja varainhoitoon. Yritys perustettiin Jyväskylässä vuonna 2012  ja yhtiön nykyinen tiimi koostuu 15 eri liiketoiminta-alueisiin keskittyneistä ammattilaisista.  Euroopassa Prasoksella on yli 50 000 asiakasta ja se pääpalveluja ovat:: Coinmotion.com, Bittiraha.fi ja Denarium. Lisätietoja osoitteessa Prasos.fi

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 44 miljoonaa euroa. Onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty yli sata.

Invesdor on osakepohjaisten joukkorahoitusalustojen Pohjoismaiden markkinajohtaja vuosina 2015 ja 2016 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Sen asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa. Lisätietoja osoitteessa invesdor.com