Pupu-salaattiravintolaketju hakee rajua kasvupyrähdystä osakeannilla

Lehdistötiedote Helsinki 8.2.2018 – Suomessa uraauurtava konsepti on saanut lentävän lähdön, ja pyrkii nyt hyödyntämään green dining -markkinan rajun kasvun.

Syömisen tulevaisuus on vihreä

Kasvava joukko ihmisiä kaikkialla maailmassa muuttaa ruokavaliotaan kasvispainotteisemmaksi. Myös Suomessa kasvissyöjien ja kasviksia suosivien määrä on tasaisessa nousussa. Trendi korostuu kaupungeissa sekä nuorten ja koulutettujen kohderyhmien valinnoissa, mutta green dining on tullut jäädäkseen.

Kasvispainotteisen ruokavalion kasvava suosio johtuu monesta tekijästä: kasvisruoka on todistetusti terveellisempää ja sen koetaan pitävän mieli vireänä ja energiat korkealla. Lisäksi kasvispainotteinen ruokavalio on ympäristölle tutkitusti ystävällisempää, ja se koetaan enenevässä määrin eettisesti positiivisena valintana.

Pupun gastrosalaatit – mukana maku!

Kasvisruoka 2.0 on herkkuruokaa. Pupu-ravintoloiden gastrosalaatit ovat täyttäviä, näyttäviä ja nopeasti pöytään tulevia aterioita, joista jää pitkäksi aikaa hymy huulille. Enää ei tarvitse tinkiä ruuan kulinaarisista ja esteettisistä ominaisuuksista eikä palvelukokemuksen tasosta.

Pupun gastrosalaatit tehdään samalla tavalla kuin mikä tahansa kunnianhimoinen ravintolaruoka – alusta loppuun käsin, markkinoiden parhaista raaka-aineista. Reseptiikka on korkeaa gastronomista tasoa – Pupun keittiömestari Petri Hotti on edustanut Suomea maajoukkuetasollakin. Toteutukset ovat tinkimätöntä työtä niin laadun, ulkonäön kuin nautinnon osalta.

Kaikki edellytykset nopealle kasvulle

Pupu on täysin valmiina vastaamaan täydellä voimalla herkullisen kasvispainotteisen ruuan kasvavaan kysyntään.

Pupu on tehokas: Pupun konsepti on alusta alkaen perustunut keskuskeittiöön. Malli on kustannustehokas alusta alkaen, mutta muuttuu koko ajan kustannustehokkaammaksi toimipisteiden määrän lisääntyessä. Ja koska tuotteet eivät vaadi kypsennystä ennen tarjoilua, ei uuden ravintolan avaamiseen tarvita paljon investointeja.

Pupu on täysin valmis digitaaliseen maailmaan: Pupun salaatit sopivat poikkeuksellisen hyvin tilauksesta kotiin toimitettaviksi esim. Woltin, Foodoran tai Postin välityksellä. Toisin kuin monen muun ruuan kohdalla, Pupun gastrosalaatin laatu ei heikkene lainkaan kuljetuksen aikana.

Sijoita Pupuun, saat herkkupalan ruuan vihreästä vallankumouksesta!

Terveellinen Pupu asemoituu ravintolatoimialan Fast casual -segmenttiin, joka kasvaa selvästi muita nopeammin (Euromonitor 2017, Technavio 2017). Fast casual tarkoittaa perinteisen ravintolan korkeatasoista ruokaa, joka on saatavissa fast foodin nopeudella ja helppoudella.

Invesdorin avulla toteutettavan osakeannin tarkoitus on luoda resurssit avata kuusi uutta ravintolaa pääkaupunkiseudulla jo vuoden 2018 loppuun mennessä – toimipisteiden lukumäärä yltäisi tällöin jo kymmeneen. Annin minimitavoitteeksi on asetettu 200 000 € ja siitä on kerätty jo noin 40% vain reilussa viikossa.

Simo Hurme, Pupun taustalla olevan Saladwerk Oy:n toimitusjohtaja sanoo: ”Green dining -markkina kasvaa vauhdilla, ja Pupu kasvaa sen mukana. Juuri nyt on oikeahetki hypätä kyytiin!”

”Pupun anti on selvä osoitus siitä, että suomalaiset arvostavat entistä enemmän kestäviä valintoja arjessaan ja kiinnittävät huomiota ruoan laatuun ja puhtauteen. Terveellinen ja kasvispainotteinen ruoka
on varmasti yksi megatrendi, jota kannattaa myös sijoittajana tarkkailla”, sanoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Lisää tietoa osoitteessa pupu.fi sekä invesdor.com/pupu

Pupun toimitusjohtaja Simo Hurme (vas.) ja keittiömestari Petri Hotti

Simo Hurme
Toimitusjohtaja, Saladwerk Oy