• Invesdor/

Rakennusprojektien digitalisoija Enersense käyttää listautumisannissa digitaalista merkintäpaikkaa

LEHDISTÖTIEDOTE Helsinki 4.4.2018 – Resurssienhallinnan asiantuntija Enersense hakee listausta Nasdaq First North Finland -markkinapaikalle. Yhtiö tuo alustateollisuutta teolliseen rakentamiseen ja hyödyntää sitä myös listautumisannissaan.

First North -markkinapaikalle pyrkivästä Enersense International Oyj:stä kirjoitetaan teollisuuden henkilöstövuokrausyrityksenä. Lyhyissä kuvauksissa yhtiön kolmesta liiketoiminta-alueesta vähemmälle huomiolle on jäänyt sen digitaalinen alustaliiketoiminta.

Enersensen ohjelmistoliiketoiminta kiteytyy E-Sense-alustaan, joka on luotu tehostamaan teollisuuden rakennusprojektien toiminnanohjausta, tiedonhallintaa ja koko hankintaketjun hallintaa. Alusta on osa yhtiön resurssienhallinnan ja teollisuuden rakennusprojektien digitalisointiin keskittyvää kattavaa kokonaistarjoomaa.

”Uusi, vielä tuotekehityksessä oleva E-Sense 3 -versio parantaa tiedonkulkua eri projektiosapuolten välillä ja auttaa asiakkaitamme tietämään, mitä projektin toimitusketjussa ja kalustossa tapahtuu”, kertoo Enersense Internationalin toimitusjohtaja Jussi Holopainen. ”Toimiva tiedonhallinta edistää myös työmaaturvallisuutta.”

E-Sense -ohjelmiston asiakastoimialoja ovat Suomessa suuret ja keskisuuret rakennus- ja huoltoseisakkihankkeet sekä teollisuuden tuotantolaitokset ja rakennusteollisuus. E-Senseä käyttää tällä hetkellä yli 7 000 yrityskäyttäjää yli 55 000 työntekijän hallinnointiin sekä yli 100 000 asiakirjan päivittämiseen ja tarkistamiseen joka vuosi.

Listautumisannissa mukana täysin digitaalinen merkintäpaikka

Enersensen listautumisannin yhtenä merkintäpaikkana toimii Invesdorin digitaalinen sijoitusalusta.

Teollisen rakentamisen ja rahoitusalan projekteissa on paljon samaa. Molemmat ovat monimutkaisia kokonaisuuksia, joissa on paljon ihmisiä välissä. Tiedonvälitys projektin eri osien välillä ratkaisee, onnistuuko projekti vai ei.

”Näen paljon yhtymäkohtia siinä, miten Enersense digitalisoi teollisuuden projekteja ja miten Invesdorilla teemme samaa rahoitusalan projekteissa”, Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä sanoo.

”Kehitimme molemmat omat digitaaliset työkalumme vauhdittamaan toimintaamme perinteisillä, analogisilla aloilla. Molempien työkaluista tuli niin hyvät ja ne tehostivat vanhaa toimintaa niin paljon, että niitä kannatti alkaa myydä eteenpäin.”

Enersensen listautumisantiin voi osallistua Invesdorin sijoitusalustan kautta 4.4. klo 9.30 alkaen osoitteessa www.invesdor.com/enersense

Jussi Holopainen, toimitusjohtaja, Enersense International Oyj
jussi.holopainen@enersense.eu, +358 44 517 4543

Lasse Mäkelä, toimitusjohtaja, Invesdor Oy
lasse.makela@invesdor.com, +358 40 7533 844

Mikko Savolainen, viestintäjohtaja, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Enersense lyhyesti
Enersense International Oyj on teollisuuden kilpailukyvyn kehittämiseen erikoistunut suomalainen yhtiö, jonka juuret ja kotipaikka ovat Satakunnassa. Enersensen tuotteet, palvelut ja toiminta ovat jaettu kolmeen liiketoiminta-alueeseen: Resurssit, Digitaaliset ratkaisut ja palvelut sekä Suunnittelu ja tuotanto. Vuonna 2017 yhtiön liikevaihto kasvoi noin 47 miljoonaan euroon. Enersensen palveluksessa oli vuoden 2017 aikana keskimäärin 662 henkilöä. Enersensen brändi ja henkilöstön kyky uudistaa toimintatapoja sekä hyödyntää digitaalista teknologiaa tunnetaan erityisesti teollisuuden suurissa rakennusprojekteissa Suomessa ja kansainvälisesti yli 30 maassa.

E-Sense on Enersensen kehittämä ratkaisu mm. toimitusketjun auditointiin, materiaalihankintoihin ja rakennushankkeiden resurssien hallintaan. E-Senseä käyttää tällä hetkellä yli 7 000 yrityskäyttäjää yli 55 000 työntekijän hallinnointiin sekä yli 100 000 asiakirjan päivittämiseen ja tarkistamiseen joka vuosi.

Lisätietoja listautumisannista https://www.enersense.fi/ipo

Invesdor lyhyesti
Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 48 miljoonaa euroa. Onnistuneita rahoituskierroksia alustalla on järjestetty yli sata. Invesdorin asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia 74 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä, Tukholmassa ja Lontoossa. Lisätietoja https://home.invesdor.com/fi/for-media