San Franciscon vuoden enkelisijoittaja sijoitti suomalaiseen joukkorahoituspalveluun

LEHDISTÖTIEDOTE 19.11.2015 – Sanfranciscolainen enkelisijoittaja Manny Fernandez on sijoittanut suomalaiseen osake- ja velkapohjaista joukkorahoitusta tarjoavaan Invesdoriin. Invesdor ja piilaaksolaisiin teknologiayrityksiin keskittyvä joukkorahoituspalvelu DreamFunded aloittavat samalla yhteistyön.

“Joukkorahoitusmarkkinat kasvavat hyvin nopeasti globaalilla tasolla. Haluamme tuoda markkinoille enemmän struktuuria rakentamalla siltaa Euroopan ja Piilaakson välille”, kertoo DreamFundedin perustajajäsen ja toimitusjohtaja Manny Fernandez . Fernandez kertoi sijoituksesta startup-tapahtuma Slushissa. Fernandezin Invesdoriin tekemän sijoituksen kokoa ei julkistettu.

“Olemme innoissamme voidessamme toivottaa Mannyn tervetulleeksi osakkeenomistajaksi. Odotuksemme suhteellemme DreamFundedin kanssa ovat korkealla”, sanoo Invesdorin perustajajäsen ja toimitusjohtaja Lasse Mäkelä .

Manny Fernandez on San Franciscossa toimivan osakejoukkorahoituspalvelu DreamFundedin toimitusjohtaja sekä SF Angels Groupin perustaja ja puheenjohtaja. SF Angels Group on sanfranciscolainen, 32 kutsujäsenen muodostama enkelisijoittajaryhmä. Vuonna 2014 Fernandez nimettiin San Franciscon vuoden enkelisijoittajaksi.

Invesdor ja DreamFunded muodostavat allianssin, jonka tavoitteena on tuoda Piilaakson ja Euroopan sijoitusmuotoiset joukkorahoitukset lähemmäs toisiaan. Yhteistyön tavoite on mahdollistaa eurooppalaisille ja amerikkalaisille sijoittajille kasvuyritysten löytäminen sekä Euroopasta että Amerikasta. Fernandez nimitetään yhteistyön nimissä myös Invesdorin neuvonantajaksi Yhdysvalloissa.

“Yhdysvaltojen arvopaperimarkkinavalvoja SEC hyväksyi vähän aikaa sitten Jobs Act -poikkeussäännön Title III:n, mikä avaa merkittävällä tavalla mahdollisuuksia amerikkalaisille sijoittajille sijoittaa kasvuyrityksiin. Yhteistyömme DreamFundedin kanssa pyrkii hyödyntämään tätä ja toivon mukaan johtamaan siihen, että amerikkalaiset sijoittajat löytävät yhä paremmin myös suomalaisia sijoituskohteita,” sanoo Mäkelä.

Yhteyshenkilöt:

Lasse Mäkelä, perustajajäsen ja toimitusjohtaja, Invesdor Oy

lasse.makela@invesdor.com , +358 40 7533 844

Manny Fernandez, perustajajäsen ja toimitusjohtaja, DreamFunded

manny@dreamfunded.com

Invesdor media kit

Invesdor on Helsingistä käsin toimiva finanssiteknologiayritys (fintech), joka ylläpitää Euroopan laajuisesti toimivaa velka- ja osakejoukkorahoituksen palvelua. Vuonna 2012 perustettu Invesdor on tähän mennessä kerännyt yli 9,7 miljoonaa euroa 45 joukkorahoitusprojektille. Yli 70 % Invesdorin kautta tehdyistä sijoituksista on tehty vuoden 2015 aikana. Invesdor itse on kerännyt noin 1,8 miljoonaa euroa alustansa rakentamiseen, pääosin oman joukkorahoituspalvelunsa kautta.

DreamFunded lyhyesti:

DreamFunded mahdollistaa sijoitusten tekemisen aikaisen vaiheen teknologiayrityksiin Piilaaksossa. DreamFunded Exchange luo likviditeettiä teknologiayritysten työntekijöiden osakkeille kauppapaikkansa kautta, mikä puolestaan mahdollistaa enkelisijoittajille osakkeiden hankkimisen ennen pörssilistautumisia. DreamFundedilla on yli 4000 akkreditoidun sijoittajan joukko ja vahva presenssi Piilaaksossa.

Invesdor on kotimainen, Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 15 miljoonaa euroa, ja onnistuneita rahoituskierroksia palvelussa on järjestetty yli 60. Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 50 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.