• Invesdor/

Seafiren osakeanti päättyi, yhtiö valmistautuu listautumaan Nordic MTF -markkinapaikalle

Helsinki 20.10.2017 – Seafire AB (publ):n (”Seafire” tai ”Yhtiö”) osakeannin merkintäaika päättyi 13.10. Invesdorin sijoituspalvelussa. Osakeannissa laskettiin liikkeeseen enintään 1 666 667 osaketta vastaten noin 20 miljoonaa Ruotsin kruunua. Osakeantia merkittiin noin 16 miljoonan kruunun edestä ennen listautumiskustannuksia. Seafire sai annissa noin 350 uutta osakkeenomistajaa. Kaupankäynti osakkeella Nordic MTF -markkinapaikalla alkaa arviolta 10.11.2017.

Seafiren osakeantia tarjottiin yleisölle Ruotsissa ja Suomessa sekä insitutionaalisille sijoittajille Ruotsissa, Suomessa ja ulkomailla. Osakekohtainen merkintähinta oli 12 Ruotsin kruunua. Osakeannissa merkittiin osakkeita noin 16 miljoonan Ruotsin kruunun edestä eli 1 333 334 osaketta. Noin 18,7 prosenttia osakeannista täytetään Yhtiön vastaanottamilla merkintätakauksilla.

Osakeannin tarkoituksena oli kasvattaa Yhtiön omistuspohjaa, mahdollistaa tulevat yritysostot ja nopeuttaa Seafiren nykyisten portfolioyhtiöiden kehitystä tuotekehitys- ja markkinalaajennusinvestointien kautta.

Seafiren hallitus on jättänyt hakemuksen yhtiön osakkeiden listaamisesta Nordic MTF
-markkinapaikalle. Yhtiö arvioi kaupankäynnin alkavan 10.11.2017 mikäli Nordic Growth Market NGM AB hyväksyy Yhtiön hakemuksen.

Johan Bennarsten, perustaja ja toimitusjohtaja kommentoi: ”Kiitämme kaikkia annissa osakkeita merkinneitä ja toivotamme heidät tervetulleiksi Seafiren osakkeenomistajiksi. Uusi pääoma mahdollistaa meille yritysostojen tekemisen ja Seafiren asemoimisen johtavaksi pienyritysten kehittäjäksi.”

Neuvonantajat

Invesdor Oy toimi osakeannin pääjärjestäjänä. Augment Partners AB toimi Yhtiön taloudellisena neuvonantajana ja DLA Piper Sweden oikeudellisena neuvonantajana. Augment Partners AB tulee olemaan Nordic MTF -markkinapaikan sääntöjen mukaisesti Yhtiön Mentori. Aqurat Fondkomission AB toimi liikkeeseenlaskijan asiamiehenä.

Johan Bennarsten, toimitusjohtaja, johan.bennarsten@seafireab.com, tel. +46 70 749 56 59

Mats Gullbrandsson, sijoitusjohtaja, mats.gullbrandsson@seafireab.com, tel. +46 73 440 84 88

Seafire AB (publ) lyhyesti

Seafire AB sijoittaa vakiintuneisiin ja kannattaviin listautumattomiin yrityksiin, joissa on pitkän tähtäimen arvonkehittämismahdollisuuksia. Sijoituskohteiden liikevaihto on enintään 10 miljoonaa euroa. Seafiren tämänhetkiset omistukset ovat Hedén Group AB ja Followit Sweden AB.

www.seafireab.com