Uraauurtava työnvälityksen startup Treamer järjestää julkisen osakeannin vauhdittamaan kasvua

Helsinki 24.5.2018 – Treamer on työnvälitysalusta, joka yhdistää suorittavan työn tekijät ja heitä etsivät yritykset. Yritys on kehittänyt henkilöstöpalvelualaa mullistavan teknologian, joka tekee tilapäistyöntekijöiden palkkaamisesta nopeaa ja reilua. Yhtiö suorittaa osakeannin Invesdorin palvelun kautta ja antaa mahdollisuuden kaikille tulla osakkaaksi Treameriin.

Treamerin perustivat vuonna 2015 Peter Sazonov, Maija Itkonen, Matias Mäkitalo sekä Miikka Mäkitalo, ajatuksena tehdä työn ja tekijän kohtaamisesta yksinkertaisempaa ja samalla tarjota tarjota nuorille mahdollisuus osallistua työelämään helppojen paikallisten töiden parissa. Pian ketteriä palveluja arvostavat pk-yritykset innostuivat uudesta palvelusta, etsiessään uusia vaihtoehtoja kankeiden henkilöstövuokrauspalvelujen korvaajiksi.

Tänään Treamerin sovelluksen avulla yritykset voivat kutsua tilapäistyöntekijät töihin hetkessä. Yhdellä napin painalluksella asiakasyritys tavoittaa useita tuhansia työntekijöitä. Palvelun kautta tekee töitä kuukausittain toista sataa henkeä, useisiin kymmeniin yrityksiin, joihin lukeutuvat mm. Goodio, Warrior Coffee ja Heinon Tukku.

"Treamer tulee mullistamaan henkilöstöpalvelut. Teknologian avulla voimme tehdä työnvälityksestä paljon nopeampaa ja reilumpaa. Treamer auttaa ihmisiä työskentelemään enemmän ja yrityksiä saamaan työvoimaa kun sitä tarvitsevat. Todellinen win-win”, kuvailee Peter Sazonov, Treamerin toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

Treamerin visio on olla Euroopan johtava digitaalinen työnvälitysalusta ja uuden ajan henkilöstöpalvelu. Yrityksen rahoittajiksi ovat tulleet henkilöstöalan edelläkävijä Varamiespalvelu Group Oy sekä maailman merkittävimpiin liike-elämän tapahtumiin lukeutuvan Nordic Business Forumin emoyhtiö Nordic Business Group.

Treamer digitalisoi erittäin perinteistä alaa

Treamer digitalisoi erittäin perinteistä alaa, joka kasvaa vauhdilla ja on suuressa murroksessa. Globaalisti 417 miljardin euron markkina kasvaa vuosittain +5% vauhdilla, mutta suomalaiset henkilöstöalan yritykset eivät ole vielä investoineet merkittävästi teknologian kehitykseen kun taas kansainvälisiä toimijoita on jo huomattava määrä.

Treamerin kautta tilataan pääosin suorittavaa työtä, kuten apulaisia tapahtumiin, myyntiin, promootioon, varasto -ja huoltotöihin sekä toimistolle. Työn luonteen ja helppokäyttöisen sovelluksen vuoksi Treamerista on tullut suosittu erityisesti opiskelijoiden, nuorten ja muiden keikkatyön ammattilaisten parissa.

”Käytämme Invesdorillakin Treameria tapahtuma-apulaisten palkkaamiseen. Sovellus on tehnyt joustavan työvoiman löytämisen erittäin helpoksi ja säästänyt meiltä paljon aikaa ja vaivaa, kun aikaisemmin jouduimme tekemään asiat itse”, kertoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Alkuvuoden myynti on lähtenyt liikkeelle ripeän kasvun merkeissä. Huhtikuussa yhden kuun aikana myynnit ylittivät 40 000€ ja vuodelle 2018 on arvioitu yli miljoonan euron liikevaihto. Treamerissa on yli 11 000 rekisteröitynyttä työntekijää. FiBAN ja Arctic15 valitsivat Treamerin juuri Arctic15-tapahtuman TOP15-yritykseksi, joiden joukkoon arvioitiin kaikkein lupaavimpia startupeja Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Treamer työllistää vastuullisesti

Treamerin kautta töitä tekevät ovat aina työtehtävän mittaisessa määräaikaisessa työsuhteessa, jolloin kaikki työnantajavelvoitteet hoidetaan asianmukaisesti. Treamerin helppokäyttöisyyden vuoksi palvelun avulla voidaan tavoittaa sellaisia henkilöitä, joita perinteiset työllistymispalvelut eivät saavuta tehokkaasti.

Treamer on ollut mukana Helsingin kaupungin ja Me-säätiön Maahanmuuttajanuorten Helsinki -hankkeessa. Hankkeessa työllistetään maahanmuuttotaustaisia nuoria Helsingissä, ja se on saanut kansainvälistä huomiota. Nuorten uudenlainen työllistäminen on osa Helsingin uutta kaupunkistrategiaaja oli oleellisessa roolissa Helsingin osallistuessa Cities of Service -säätiön Engaged Cities -kilpailuun. Finaalissa New Yorkissa oli esillä lainaus Treamerin kautta töitä tekevältä 18-vuotiaalta Ismaililta: "Mobile app has changed my life". Aiheesta on kirjoittanut myös Fast Company. Tänään Treamerin avulla voi palkata nuoria maksutta lisätyövoimaksi Helsingin kaupungin tapahtumiin.

Julkinen osakeanti

Yhtiö kerää Invesdorin kautta maksimissaan 438 000€ euroa, josta julkisen annin avauspäivään mennessä oli merkittynä yli 120 000 euroa. Julkisen osakeannin alkupäivä on 22.5.2018 ja loppupäivä 18.6.2018. Yksityiskohtaiset tiedot annista löytyvät Invesdor-alustalta: https://www.invesdor.com/fi/pitches/912

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Peter Sazonov, CEO & Co-Founder, Treamer Oy
peter@treamer.com, +358 50 3046230

Irma Sippola, projektipäällikkö, Maahanmuuttajanuorten Helsinki
irma.sippola@hel.fi, +358 41 51 21 795

Mikko Savolainen, viestintäjohtaja, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Treamer lyhyesti
Treamer on luotettu digitaalinen henkilöstöpalvelusovellus, jonka avulla yritykset voivat palkata tilapäistyöntekijöitä nopeasti ja reilusti erilaisiin suorittavaa työtä vaativiin tehtäviin. Treamerin kautta tekee töitä kuukausittain toista sataa henkeä, useisiin kymmeniin yrityksiin ja palveluun on rekisteröitynyt yli 11.000 työntekijää eri puolilta Suomea. Missiomme on yhdistää innokkaat työntekijät ja heitä etsivät yritykset, työllistämällä vastuullisesti. Treamerin visio on olla Euroopan johtava digitaalinen työnvälitysalusta. Lisätietoja treamer.com

Invesdor lyhyesti