• Invesdor/

Vauhdikkaassa kasvussa oleva suomalainen Yepzon Oy hakee joukkorahoituskampanjalla tukea laajentumiseen

Helsinki 7.9.2017 – Turvallisuus- ja paikannusalalla kansainvälisesti uraauurtava suomalainen innovaatioyritys Yepzon Oy on avannut julkisen osakeannin Invesdor-joukkorahoitusalustalla. Yhtiö kerää joukkorahoituksella maksimissaan 1,3 miljoona euroa, josta julkisen annin avauspäivään mennessä oli merkittynä yli 400 000 euroa. Ennakkomerkinnät kattavat yhtiön 450 000 euron minimitavoitteesta jo yli 90%.

Yepzon Oy tarjoaa paikannuspalvelutuotteita kuluttajien ja teollisuuden tarpeisiin. Yrityksen tuotteet ovat helppokäyttöisiä ja tarkkoja paikantimia, joiden sijaintia seurataan helppokäyttöisen Yepzon App -mobiiliapplikaation avulla.

– Lemmikkejä katoaa, omaisuutta katoaa, jopa ihmisiä katoaa. Yhdysvalloissa ja EU:ssa katoaa vuosittain yli miljoona lasta, joista yli satatuhatta jää löytymättä. Paikantimien avulla Yepzon haluaa omalta osaltaan tehdä maailmasta turvallisemman. Avullamme voi paikantaa kaiken tärkeän, Yepzonin perustaja Otto Linna kertoo.

Kaikki yrityksen saama rahoitus suunnataan kasvuun. Onnistunut joukkorahoituskampanja yhdistettynä 750 000 euron Tekes-rahoitukseen tukee Yepzonin tavoitetta nostaa liiketoiminnan kassavirta positiiviseksi 2018 toisella puolikkaalla. Yhtiön omistajat arvioivat yhtiön mahdollisuudeksi listautua seuraavan viiden vuoden aikana.

– Kovan kysynnän vuoksi avaamme nyt suuremmalle yleisölle mahdollisuuden tulla osaksi Yepzonin kasvutarinaa, Linna sanoo.

Vahvan kasvun vauhdissa

Markkina-arvoltaan lähes kymmeneen miljoonaan euroon kasvaneella Yepzonilla on hyvät kaupalliset näytöt kuluttajatuotteiden myynnistä jo vuodesta 2014. Osakkeen hinnassa on vahva nousuhistoria ja -potentiaali.

Kuluvana vuonna yhtiö on kerännyt noin 1,5 miljoonaa euroa uutta pääomaa, ja nyt käynnistyvä joukkorahoituskampanja on osa 3 miljoonan euron kokonaisrahoitusohjelmaa. Joukkorahoituskampanjassa 235 euron minimisijoitus vastaa sataa osaketta.

– Muun muassa Intia yepzonoidaan. Naisten turvallinen liikkuminen ison maan tietyillä alueilla on haastavaa. Palvelumme vähentää pelkoa ja tuo mielenrauhaa. Menemme markkinoille suomalaisella sisulla ja meillä on jo nyt laajalti todistusvoimaa palvelumme toimivuudesta, Linna jatkaa.

Vastikään yhteistyö- ja jakelusopimuksen Orangen kanssa julkistanut Yepzon on avannut Intiaan yhteisyrityksen, Yepzon Indian. Intialainen yhteisyritys tulee vaikuttamaan ratkaisevasti naisten turvallisuustilanteeseen maassa. Kotimaassaan Suomessa alansa teknologiajohtaja Yepzon tulee Elisan kanssa markkinoille yhteisbrändättynä palvelutuotteena.

Julkisen osakeannin alkupäivä on 6.9.2017 ja loppupäivä 6.10.2017. Yksityiskohtaiset tiedot annista löytyvät Invesdor.com-alustalta www.invesdor.com/yepzon

YepzonOtto Linna

Lisätiedot:
Heidi Rantala
CMO, Partner, Yepzon Enterprises
heidi.rantala@yepzon.com, +358 50 5398 970

Otto Linna
CEO, Founder, Yepzon Enterprises
otto.linna@yepzon.com, +358 43 2170 275

Mikko Savolainen
Viestintäpäällikkö, Invesdor
mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Yepzon lyhyesti:
Yepzon Oy kehittää helppokäyttöisiä mobiilipohjaisia paikannuspalveluita. Vuonna 2013 toimintansa aloittanut yhtiö työllistää suoraan 9 työntekijää ja noin 20 tuotekehittäjää alihankkijayrityksissä. Yepzonin omistus on kokonaisuudessaan eurooppalainen ja pääosin suomalainen, ja se jakautuu eri aloilla vaikuttaville yksityissijoittajille. Yhtiön päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Lontooseen rekisteröity Yepzon Ltd. on Yepzon Oy:n täysin omistama tytäryhtiö. Yhdysvaltojen Nevadaan rekisteröity Yepzon Inc. on yhteisyritys Global Expansion Solutionsin kanssa. www.yepzon.com

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 35 miljoonaa euroa. Onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty yli 90.

Invesdor on osakepohjaisten joukkorahoitusalustojen Pohjoismaiden markkinajohtaja vuosina 2015 ja 2016 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Sen asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa. www.invesdor.com