Verkkokoulutusten suosio huimassa kasvussa globaalisti – Suomen johtava toimija hakee rahoitusta kansainvälistymiseen

Helsinki 29.8.2017 – Verkkokoulutusohjelmistoa kehittävä TWID Oy laajentaa liiketoimintaansa Pohjoismaihin, Hollantiin ja Venäjälle. Rahoittaakseen kansainvälistymistään TWID on avannut osakeannin sijoituspalvelu Invesdorissa.

TWID Oy:n asiakkaat ovat nimekkäitä verkkovalmentajia, kuten Mika D. Rubanovitsch, Lääkärikeskus Aava, Paula Heinonen, Martat, Academy of Brain, Tutoring Finland, Maarit Rossi ja FitClub Finland. Menestyneimmät verkkovalmentajat tuottavat verkkovalmennuksillaan kuukaudessa jopa satojen tuhansien eurojen liikevaihdon.

”TWID on käytössä myös Suomen ulkopuolella. Ulkomaisiin asiakkaisiimme kuuluvat muun muassa korkean profiilin golf- ja kuntokeskusketju The Club Company (Iso-Britannia), terveyskouluttaja Jana Stewart (Yhdysvallat) sekä Venäjällä kiinteistöliiketoimintaa kouluttava ARE”, kertoo TWID Oy:n toimitusjohtaja ja perustaja Jari Kaitera.

Globaalin verkkokoulutusmarkkinan on Market Research Futuren mukaan arvioitu olevan tällä hetkellä arvoltaan 150 miljardia USD ja sen vuotuisen kasvuvauhdin 24 %. Docebon mukaan Euroopan verkkokoulutusmarkkinan arvo vuonna 2016 oli 9 miljardia USD.

”TWID Oy on perustettu vuonna 2010, jolloin verkkokoulutusta ei vielä hyödynnetty Suomessa. Vuonna 2015 toteutimme merkittävän strategiamuutoksen, jonka myötä kaikki resurssit keskitettiin verkkokoulutusliiketoiminnan kehittämiseen”, toimitusjohtaja Kaitera kertoo. ”Strategiamuutoksen taustalla oli voimakkaasti kasvavien kansainvälisten verkkovalmennustrendien lisäksi yhteistyö Suomen ensimmäisen menestyneen verkkovalmentajan Jutta Gustafsbergin sekä myöhemmin lukuisien muiden huippuvalmentajien kanssa. Suunta oli oikea, sillä kahdessa vuodessa meistä on kasvanut Suomen johtava verkkokoulutusohjelmisto.”

”Olemme innoissamme päästessämme tukemaan TWID Oy:n kasvua. Heidän tiiminsä on jo osoittanut tuotteen potentiaalin niin Suomessa kuin ulkomaillakin ja lisärahoituksen avulla TWID pystyy toteuttamaan seuraavan askeleen kansainvälistysmisstragiassaan. Uskomme myös etäpalveluiden, kuten etäkoulutuksen, kasvavan markkinana merkittävästi tulevaisuudessa”, sanoo Invesdorin toimitusjohtaja Lasse Mäkelä.

Täysin uusi TWID 5 -verkkokoulutusohjelmisto julkistetaan myöhemmin syksyllä 2017. Uuden ohjelmiston merkittävin etu on itsepalveluna tapahtuva helppo ja nopea käyttöönotto, joka mahdollistaa erinomaisen skaalautuvuuden ja kansainvälisen kasvun. Toinen merkittävä vahvuus on lokalisaatio. Kaiteran mukaan TWID on ainoa ohjelmisto, joka tarjoaa kansainvälisillä markkinoilla eri kieliversiot ja integraatiot paikallisiin maksujärjestelmiin sekä paikallisen, asiakaskohtaisen tuen ohjelmiston käyttöönotossa.

”Ohjelmistomme helppokäyttöisyys ja vahva lokalisaatio tuovat kilpailuedun, jota asiakkaat arvostavat”, Kaitera kuittaa.

TWID Oy:n osakeannin sijoitusmateriaalit voi lukea osoitteessa https://www.invesdor.com/fi/pitches/844

Jari Kaitera, toimitusjohtaja, TWID Oy
jari.kaitera@twid.com, puh. 040 9635120, www.twid.fi

Mikko Savolainen, viestintäpäällikkö, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, puh. 040 747 5205

TWID lyhyesti:
TWID syntyi ajatuksesta, että erityisosaajat sekä asiantuntijat ja kaikki joilla on mielenkiintoista osaamista jaettavana voivat jakaa omaa osaamistaan ilman paikka- tai aikarajoitteita. TWIDin sielu syntyi juuri tälle ajatukselle, että ihmiset kotimaassa tai ympäri maailmaa pääsevät osalliseksi mielenkiintoisesta osaamisesta ja sisällöstä riippumatta siitä missä he ovat ja mihin aikaan. TWID on Suomen johtava verkkokoulutusohjelmisto, jonka jatkuva ohjelmisto on yli 300 000 euroa vuodessa. Kasvutavoitteet ovat edelleen kovat, ja seuraavaksi yhtiö suuntaa muihin Pohjoismaihin, Hollantiin ja Venäjälle.

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 35 miljoonaa euroa. Onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty yli 90.

Invesdor on osakepohjaisten joukkorahoitusalustojen Pohjoismaiden markkinajohtaja vuosina 2015 ja 2016 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Sen asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Ruotsista, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 70 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.

Invesdor medialle