Vuoden suurin joukkorahoitustapahtuma järjestetään maaliskuussa Korjaamolla

Maaliskuun 17. päivä Invesdor, Mesenaatti ja Nordic Crowdfunding Alliance tuovat vuoden suurimman joukkorahoitusaiheisen tapahtuman Suomeen. Koko päivän tapahtumassa käsitellään joukkorahoituksen eri muotoja ja sen nopeaa kehitystä Pohjoismaissa sekä arvioidaan sen tuomia mahdollisuuksia ja haasteita.

Puhujia tapahtumaan tulee ympäri Eurooppaa, kuten Cambridgen yliopiston tutkija Bryan Zhang, Ronald Kleverlaan Amsterdamin CrowdfundingHubista sekä Liettuan vertaislaina- ja joukkorahoitusliiton puheenjohtaja Vytautas Senavicius. Suomesta puhumaan tulevat mm. Valtiovarainministeriön entinen neuvonantaja Aki Kallio, joka kertoo viime syksynä voimaan tulleesta joukkorahoituslaista, sekä valtioneuvoston kansliasta Johanna Kotipelto, jonka aiheena on Suomen valtion kehityshanke luoville aloille.

Tapahtumassa pääsee myös kuulemaan onnistuneista joukkorahoituskierroksista suoraan yrityksiltä itseltään, kun paikalle saapuu jouluna kampanjansa menestyksekkäästi päättänyt Helsinki Allas sekä 2016 helmikuussa kampanjansa toteuttanut pientislaamo Ägräs Distillery. Myös Parolan Panssarimuseo, joka keräsi ennätyksellisesti vastikkeellisella joukkorahoituksella yli 80 000 euroa, tulee avaamaan menestyksen salaisuuksia.

Kokonaisuutena tapahtuma juhlistaa Suomen johtavaa asemaa pohjoismaisessa joukkorahoituksessa sekä käytännön että sääntelyn tasolla.

Tapahtuma järjestetään Kulttuuritehdas Korjaamolla osoitteessa Töölönkatu 51. Liput maksavat 20 euroa, joka kattaa koko päivän tapahtuman, kahvit sekä Ägräs Distilleryn cocktailhetken. Tarjolla on myös lounaslippuja, joiden hinta on 30 euroa.

Lisätietoja tapahtumasta löydät tapahtuman sivuilta: http://nca17.mesenaatti.me/#program

Yhteyshenkilöt:

Dr. Rotem Shneor, projektijohtaja, Nordic Crowdfunding Alliance
rotem.shneor@uia.no, +47 91783225

Mikko Savolainen, viestintäpäällikkö, Invesdor Oy
mikko.savolainen@invesdor.com, +358 40 747 5205

Invesdor on Helsingissä vuonna 2012 perustettu finanssiteknologiayritys (fintech). Se ylläpitää verkossa toimivaa sijoitusalustaa, jolla kunnianhimoiset eurooppalaiset kasvuyritykset ja kansainväliset sijoittajat kohtaavat. Invesdorin kautta on sijoitettu yli 26 miljoonaa euroa, ja onnistuneita rahoituskierroksia palvelualustalla on järjestetty 70.

Invesdor on osakepohjaisen joukkorahoituksen markkinajohtaja Pohjoismaissa vuonna 2015 palvelun kautta sijoitetulla pääomalla ja liikevaihdolla mitattuna. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuu sekä pörssilistaamattomia että -listattuja yhtiöitä Suomesta, Isosta-Britanniasta, Norjasta ja Tanskasta sekä sijoittajia yli 50 maasta. Invesdorilla on toimistot Helsingissä ja Lontoossa.

Invesdor medialle

Mesenaatti lyhyesti:

Mesenaatti on Suomen johtava vastikepohjaisen joukkorahoituksen palvelu. Se perustettiin 2013 ja se on kasvanut nopeasti kattamaan hankkeita pk-sektorilta sekä kulttuurin ja taiteiden aloilta. Mesenaatti on pioneeri yhteistyössä julkishallinnon viranomaisten kanssa toteutettavissa yhteiskunnallisen joukkorahoituksen hankkeissa, joihin lukeutuu muun muassa Kokeilevan Suomen joukkorahoituspalvelun toteuttaminen yhteistyössä valtioneuvoston kanslian kanssa.

Nordic Crowdfunding Alliance lyhyesti:

Nordic Crowdfunding Alliance (NCA) on pohjoismaisten joukkorahoituspalvelujen liittouma, jonka tehtävänä on myötävaikuttaa joukkorahoituksen kehitykseen Pohjoismaissa. Se toimii yhteistyöperiaatteella kokoamalla yhteen verrattain pienten ja nuorten joukkorahoituspalvelujen resursseja ja ääntä keskustelussa niiden sidosryhmien kanssa. Liittouma perustettiin vuonna 2014 Nordic Innovationin tuella.